Slik gjør du
Varm oljen i middels varm, liten stekepanne. Tilsett finhakket vårløk, rødløk, paprika og hvitløk og la det frese et par minutter. Hell over fløte og la det få et oppkok. Tilsett rekeosten og la denne smelte mens man skjærer fisken i terninger. Skru av platen, tilsett fisken og la den trekke noen minutter! Smak til med salt og pepper og tilsett evnt noen reker rett før servering!
Det er veldig fort gjort. Jeg har som regel oppkuttete grønnsaker i små bokser i kjøleskapet og tar bare det jeg har lyst på den dagen, men dette er liksom det som går igjen.
Har også laget varianter med skinke og baconost feks på akkurat samme måten. Like enkelt og godt!:)
Hihi, passer såååå bra med Salma- laks reklamen i midten her. Brukte Salma til frokosten i dag!
Kjapp og enkel grunnoppskrift som har vært frokosten min store deler av den tiden jeg kjørte streng ketolyse!:sikle:
Har en del kjøtt- rester fra helgen og noen reker så blir nok en frokost/lunsj eller tre denne uken også!:D
I dag har jeg lagd denne fiskesuppen til middag og den ble kjempegod :)
Hadde litt mer fisk i og en neve aspargesbønner. Til og med mannen min likte den og han har ikke spist fiskesuppe på mange, mange år.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.