< Tilbake til oversikten

Erfaringer med 2XU?

gamlebyen sa for siden:

Er det noen som har erfaringer med bruk av 2XU-kompresjonstrøyer ifm styrketrening?

ToreH sa for siden:

Ja, jeg bruker 2XU både til styrke, sykling og løping. Kan vel med en gang si at placeboeffekten skal man ikke kimse av ;-)
Min mening og erfaring:
Det er absolutt NULL effekt både før og under styrketreningen. Hvis du derimot ligger med drakten over natten kan det ha en effekt på restitusjonen din, men for vårt nivå som amatører.....niks og nada.

Det som derimot har en effekt er å benytte såkalte kompresjonsstrømper for løpere. De hjelper mot kramper om man er plaget med det. Men for ren styrketrening ut over det rent "estetiske"...nope, der har jeg merket null effekt gitt. Har brukt dette nå i snart 9 mnd.

Men har du kroppsform og fasong til å bruke 2XU så er det jo et forbanna stilig treningsplagg da. Så jeg kjøper det fordi det er designmessig tøft og gjør jobben som en hvilken som helst annen tights, skjorte tilsvarende.

Bør vel ikke spise for mange smultboller skal du bruke 2XU da de er temmelig avslørende :D

gamlebyen sa for siden:

faen!!! Ikke flere smultboller, og jeg som har lagt til meg de som frokostvane ;-)

ToreH sa for siden:

Haha, ja ikke sant.
På dager hvor jeg føler meg feit, så bruker jeg baggy shorts. På dager jeg føler meg sprek, går det i 2XU.... :p

Jeg lyver nå, jeg har ikke baggy short engang, kun tanga.

gamlebyen sa for siden:

Og der sitter jeg med et mentalt bilde ja... godt jeg har spist lunsj allerede

Kanutten sa for siden:

Baggy tanga? NÅ fikk også jeg fæle bilder i hodet mitt! :lol:

ToreH sa for siden:

Men du liker det, så slutt å blæs...;)

ToreH sa for siden:

Huh? Har ikke du tanga altså? Mannetanga er jo noe av det flotteste som finnes da. Se på chippendales, great bodies og små, pittesmå sorte tangaer...hahaha :blinke:

gamlebyen sa for siden:

kompresjonssinglet og Gasp-tanga på handlelisten nå

ToreH sa for siden:

Kudos!

Kanutten sa for siden:

:eek: Ser det like ille ut i virkeligheten som det gjør i det lille hodet mitt????

Kanutten sa for siden:

Så faktisk ikke så værst ut!

Nå skal det sies at jeg ikke har sett tangaen, men singletten skal jo faktisk støtte opp muskler her og der. :ja:

gamlebyen sa for siden:

har ikke en slik kropp, foreløpig, men det kommer! og da. ..!

Kanutten sa for siden:

Den kroppen kommer før du aner så flink som du er! :heia:

gamlebyen sa for siden:

he he takk takk. er nok et stykke igjen, men fy f. ... det nye programmet begynner å vise resultater!

ToreH sa for siden:

Jøss, har du hacket maskina mi? Det der er jo meg jo.

ToreH sa for siden:

Gamlebyen: Kjøpte du 2XU? Gjort deg noen erfaringer? Skal fortelle en morsom historie. Jeg ble jo kjørt i ambulanse for et par uker siden grunnet akutt lumbago. Vi snakker fullstendig, komplett falle om og bli på gulvet. Men, myyye bedre nå, var kun muskulært, ikke nerve. Men jeg blei jo kjørt i ambulanse og hun ene der var veldig interessert i trening så vi blei nå pratende. Jeg lå jo med full outfit fra 2XU og hun var veeeldig interessert i dette tøyet og lurte på om jeg syntes det fungerte.
Lo jo godt da, siden det åpenbart ikke komprimerte nok til å hindre lumbago, men va ærlig nok til å si at jeg synes egentlig det er mest "psykisk" da. Har jo brukt det i snart et år nå og må vel ærlig innrømme at effekten avtar ja. Synes IKKE det gir noen superduper restitusjon jeg da, mye bedre med en skikkelig god restitusjonsdrikk istedetfor.
Så min konklusjon er vel mer at det er flott tøy som ser bra ut og er absolutt en av mine favoritter til å trene i uansett merke. Men den medisinske jippoen ift restitusjon...nja, er vel mest en jippo. Men Tony Martin (verdensmester på tempo og en jæ...god syklist) og Thor Hushovd bruker buksen om natta for å restituere seg bedre etter sykkelritt. Så for noen funker det åpenbart, mens for andre er det mer tja, "kjekt å ha" :)

Har du gjort deg noen erfaringer da?

gamlebyen sa for siden:

Nei, har ikke kjøpt det. Fant vel ut at kompresjonsklær ikke er nødvendig, selv omd et ser veldig fint ut da. Trener med en baggy Gasp-shorts og trøyer uten ermer... Ja, jeg har blitt en av de med grå hettegenser uten ermer. Men det er noe med det å se musklene jobbe når en trener....

ToreH sa for siden:

Enig med deg, det er jo morsomt å se musklene jobbe også under trening. Gir jo motivasjon i seg selv samt man får sett fremgangen. Ser det er flere og flere som bruker slike tettsittende klær under trening så de er jo behagelige da. Var på en trening med Qlio for et par uker siden og brukte kompresjonsklær. Følte ikke at jeg var eneste i salen med det. Dog så var det vel kun 1 mann o tillegg meg sjøl på akkurat den timen. Men det skyldes vel at vi oftere foretrekker frivekter fremfor saltrening kanskje. Den økten var iallefall en bra økt med en slik deadball vi slengte rundt omkring ;-)

gamlebyen sa for siden:

Unnskyld?!? Saltime!?!? Hva faen!!!! hehehe

ToreH sa for siden:

Gni det inn....haha :D

gamlebyen sa for siden:

Jepp, og jeg har bare såvidt begynt...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.