< Tilbake til oversikten

Hobbytråden!

Fancy sa for siden:

Inspirert av "Håndarbeid" tråden, starter jeg en generell hobby tråd. Kanskje noen driver med fiske, RC-biler, hunde/katt utstilling, etc.

Selv har jeg siden jeg var 15 vært uhyre fasinert av fotografering. Å jeg startet med et 3.2 pixel digitalkamera. Har oppgradert i løpet av årene, å sitter nå med et Canon EOS 60 D. Bildene blir som regel behandlet i PS. (Photoshop). Jeg har også laget en del hjemmesider for hånd, fra bunnen av. Men de jeg har laget er dessverre ikke "oppe og går".

Nå har jeg nettopp gått til innkjøp av ny PC. Så de fleste bildene er på den eksterne harddisken. (en eller to d ´er?)

Men her er en liten smakebit i alle fall :)

Dette er min søster og samboer! Bildene ble tatt for snaue 2 uker siden. Bildene er tatt i stuen min.

En venninne av meg, stilte opp som modell. Bildene ble tatt sommer, for 2 år siden.

Fancy sa for siden:

kennygirl sa for siden:

Så fine bilder Fancy!

Huldr sa for siden:

Se der ja, hobbytråd! :)

Så flink du er, Fancy! Det sort/hvite av jenta med blomsterkransen likte jeg spesielt godt. Herlig uttrykk!

Lava sa for siden:

Fine bilder. Og den lille søtingen på siste bildet da! :lol:

Fancy sa for siden:

Kneleren Hans! (vi døpte han Hans) Tok bilde av han i Thailand! Søteste insektet jeg har sett på år og dag :)

Fancy sa for siden:

I dag har min vakre datter vært modell ute i hagen! 32 grader i sola, å over 20 i skyggen. :)

kennygirl sa for siden:

Super nydelige bilder!

Fancy sa for siden:

Tusen takk :)

stinei sa for siden:

Wow, jeg elsker bildene dine, du er veldig dyktig!

Fancy sa for siden:

Tusen takk! Veldig koselig å få høre :)

Fancy sa for siden:

Oh, så spennende! Jeg har blitt spurt om å ta bryllups bilder i morgen! Jeg takket nesten nei, for jeg selv mener de heller burde tatt en profesjonell fotograf, er tross alt av brud og brudgom! Men de ville jeg skulle ta.. Jeg får betalt i en musematte å en tørr chabli. :P (vil ikke kreve penger, da jeg er redd de ikke skal bli fornøyd) :/

Spennende! Da er det bare å lade batteriet, å finne frem filterene. :)

mayliss1979 sa for siden:

Nydelige bilder! Elsker å ta bilder selv men kan ikke måle meg med deg hehe :) Vil gjerne se flere fra deg!

senka sa for siden:

Å ta bilder i naturen:)

Fancy sa for siden:

I går hadde jeg shoot av ei gravid venninne :) Mange flotte bilder!

smgj sa for siden:

Veldig flotte bilder generelt. Mye bedre enn det jeg får til. :) Men det er en ting jeg legger merke til som trekker bittelitt ned for min del - det er at du har et veldig kort fokusområde på neon av bildene - spesielt knelerbildet og barnebildene (jeg regner med de siste magebildene var tenkt sånn) hadde nok i mitt hode hatt godt av bittelitt mer dybde?

Håper du ikke tar det ille opp at jeg sier det jeg synes, altså!

Fancy sa for siden:

Neida neida :)

Jeg er veldig glad i bilder som har diffus bakgrunn der personen eller "tingen" kun er i fokus, det er noe som ofte går igjen på bildene mine!

Kneleren, skulle jeg selv gjerne hatt i mer fokus enn bare ansiktet/fjeset, men den var ytterst veldig bevegelig når jeg tok bilde av den, å mtp at det var et uhyre nærbilde, å denne kneleren var usedvanlig !liten!
Var det så godt som umulig å få til! Har sikkert 300 bilder av kneleren, der den er ute av fokus å veggen bak er i fokus :P Bilde er også tatt sidelengs og rotert. Den stod slik rett ut fra veggen. :P Et av de mest vanskelige bildene jeg har prøvd å ta! (skulle sett hvordan jeg stod for å få det til...)

Jeg skal forske litt mer på dybde i bildene, alle tips og kritikk tar jeg til meg :D

smgj sa for siden:

Huff, ja - dyr og insekter er ikke akkurat samarbeidsvillige. ;)

Fancy sa for siden:

Nå har jeg sett kjapt gjennom mange av bildene mine, å det er veldig sant som du sier! Veldig lite dybde i mange av dem! At jeg ikke har lagt merke til det før. :P Men som sagt, noe som går igjen i nesten alt.. Å jeg syns det er stilig selv, men skal absolutt prøve å ta bilder med mer dybde :)

Fancy sa for siden:

Svært lite! Har også rundt 100-150 bilder av en frosk jeg fant i hagen.. Den hoppet jo hver gang jeg knipset bildet.. Å da lå jeg i "fosterstilling" på plena med linsa trykket i fjeset til den stakkars frosken..

Resultatet ble:

Fancy sa for siden:

Her har vi jo litt dybde :D Jeg fant jeg fant! Blandt mange tusen...

Nei! Nå inspirerte du meg til å ta bilder med større fokus! Tusen takk :D

smgj sa for siden:

:) Så gøy!

Froskebildet synes jeg var kjempefint. Det siste også, men jeg er litt naturfreak og VET hvor vanskelig det er med motiver som rett og slett ikke hører etter og flytter på seg i tide og utide. :D

Her er forresten bloggen til en annen hobbyfotograf som jeg synes har veldig stor variasjon i bildene. Det hjelper også godt at han har underfundige tekster til.

bandanders.org/

Kanutten sa for siden:

:love: Nyyydelige bilder!!!! :heia:

Men er det noe ala dette som menes med dybde??

Bildet er tatt av stedattera mi, jeg synes hun er fabelaktig til å ta bilder, men så er jeg inhabil da. :p

Fancy sa for siden:

Det er vel det som kvalifiseres som et bilde med dybde ja! :) Det er alfa omega å ha en "linje" som går "innover" å gjerne ha flere "gjenstander" som er bak hverandre, for å få det til å se ut som flere lag, eller en aldri så lite 3D effekt! Nyyyyydelig bilde!!

ToreH sa for siden:

Som tidligere svært aktiv fotograf på hobbybasis, så er helt klar dette etbilde med dybde ja! Svært bra bilde forresten!

Fancy sa for siden:

(Alle bildene er først lastet opp på facebook, dette blir det nedsatt kvalitet av. Skulle de blitt lastet opp i full oppløsning, hadde det tatt meg et vondt år...)

Joika sa for siden:

Så flinke dere er!

Jeg har nettopp begynt å ta litt bilder og sånt selv. Har ikke så mye fantastisk å vise frem ennå akkurat.

jvsandem sa for siden:

Bilder er gøy, og her var det masse flotte eksemplarer av slike. :) Selv tar jeg mest sportsbilder, men det har blitt en del naturbilder på mine trailerturer over hele landet, og masse bilder generelt fra mine turer nedover i Europa. Eller samler jeg på gamle plater, altså vinyl - ikke CD! Har noen tusen slike i samlingen, og er stadig vekk på jakt etter fler, så skulle det være noen her som vet om noen som står bortgjemt og glemt på et loft eller i en kjeller, eller andre steder er det bare å sende meg en PM. ;)

stinei sa for siden:

Så utrolig gøy å lage eget backgammonbrett da!! Kreativt!! Og tenk så flotte julegaveideer da, hvis man orket å lage flere!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.