masun sa for siden:
Er det noen der ute som tar hensyn til blodtypedietten når dere spiser LCHF?
Har blodtype O, men spiser både bacon og bruker melkeprodukter i kosten. Noen med erfaring?
masun sa for siden:
Er det noen der ute som tar hensyn til blodtypedietten når dere spiser LCHF?
Har blodtype O, men spiser både bacon og bruker melkeprodukter i kosten. Noen med erfaring?
Tarato sa for siden:
Jeg har samme blodtype, men tar ikke spesielle hensyn til det. Dog spekulerer jeg på om jeg ikke bør spise melkeprodukter da.... Merker at kroppen ikke fungerer like godt hvis jeg spiser rømme/fløte. Ost spiser jeg litt av hver dag som pålegg. Bacon spiser jeg ikke nå; er rett og slett lei...
beths sa for siden:
Jeg er O og merker at for mye melkeprodukter ikke er bra, som fløte.. men bruker en del ost og litt rømme. Tror også at tomat er noe jeg ikke skal ha så mye av. Merker at rødt kjøtt og grønne grønnsaker er bra saker.
beths sa for siden:
Masun, mener du at fetaost er gunstigere enn vanlig hvitost? Jeg har fått for meg at lagret ost er bedre enn fersk ost som feta? Bruker begge deler..
Huldr sa for siden:
Fetaost av saue/geitemelk er et bra alternativ for oss som ikke tåler så godt kumelk :) Det er den ekte greske fetaen, som faktisk flere Remabutikker fører (med bilde av gresk kirke, hvit med blå kuppel på).
Gracella sa for siden:
Blodtypedietten har ikke noe vitenskapelig belegg for at de forskjellige blodtypene bør spise forskjellig (har lagt link ut til dette tidligere)
Chamomilla sa for siden:
Jeg har også blodtype 0 og vet at melkeprodukter ikke er noe særlig bra for meg. Likevel lar jeg meg friste - selv om jeg vet at jeg ville holdt meg 2-3 kg lavere om jeg bare klarte holde meg unna... grrrrrr. Ellers har jeg jeg ikke satt meg noe særlig inn i hva jeg bør ha og ikke ha i meg i forhold til blodtype. Det er vel flere faktorer enn bare blodtype også, er det ikke? Er det ikke noe med utskiller/ikke utskiller, noe annet? Hvordan vet man hva man er utover det?
beths sa for siden:
Det stemmer overraskende bra på meg også, uten at jeg spiser slavisk etter tabellen. Jeg lo av det første gang jeg fikk høre om den men virker klart som det er noe i det, iallefall med tanke på vekttap. Rødt kjøtt kan jeg kjenne at jeg forbrenner mye bedre enn annet kjøtt f.eks.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.