< Tilbake til oversikten

Bryllup

dreams sa for siden:

Jeg blir så frustrert når det står i invitasjonen: Antrekk; Dress og Kjole. KJOLE! :eek: Jeg skjønner (ikke) poenget med å kreve at folk skal ha på seg slik og sånn, samtidig som jeg syns det er så feil at andre skal bestemme hva jeg skal ha på meg. Vi er alle forskjellige og alle kler ikke kjole. Jeg er ikke en person som trer på meg en kjole og føler meg vel, jeg er ekstremt kresen fordi jeg hater den store kroppen min og jeg velger å ikke kle meg i noe som gjør den enda værre. Jeg er bred alle steder, men litt synlig liv :p En dress hadde vært ypperlig til meg, men dette er altså ikke bra nok, jeg må ha kjole. Det er altså viktigere at jeg har på meg kjole, enn at jeg kommer til feiringen. Så da er spørsmålet, hvor får man tak i fine kjoler til type stor? kan det leies? jeg vet jo at den bare blir brukt den ene gangen så det frister jo ikke å punge ut med flere 1000. Jeg vet jeg høres negativ ut nå og det er jeg forsåvidt også, men det er bare til det at andre skal bestemme hva som er bra nok. Jeg liker å pynte meg, sminke meg osv og jeg har sååå lyst til å være med i bryllup, men kjole da? Hææ? Jeg tenker at den i hvert fall må være sort og at den ikke kan sitte etter over mageen og at den ikke kan være i tynt stoff.. ettersom det er seint på høsten dette skal foregå er det jo mulig å bruke jakke til også. Men hvor får man tak i noe pent? Hva gjør andre i sånne situasjoner? Jeg vil, jeg vil!

Huldr sa for siden:

Men dette er vel bare en sånn formell kleskode? Det betyr ikke at du MÅ ha kjole, i følge Wikipedia kan det også være "skjørt eller buksedress" når kleskoden sier dress/kjole. Dress til kvinner er vel litt uvanlig, men kan jo være veldig stilig! Synes absolutt du kan gå i det om det er det du føler deg mest vel i :)

dreams sa for siden:

Aha, jeg skulle kanske ha undersøkt litt først. Mener dress, bukse og jakke til dame, det er fint syns jeg. Men da stiller dette seg heelt annerledes :) Takk for svar.

Huldr sa for siden:

Bare hyggelig :) Jeg mente også dress som i bukse og jakke :ja:

stinei sa for siden:

Jeg ville absolutt gått i dress hvis jeg følte meg finest i det. Pyntet med smykker og sminke så hadde jeg absolutt ikke reagert om noen andre hadde hatt det i bryllup jeg var i.

(selv bruker jeg ordentlig korset når jeg skal i bryllup, fordi jeg føler meg som en potetsekk i kjole uten :-) Og det er i alle fall en motivasjon til å bli kvitt mange kilo når jeg ser hvordan jeg ser ut skikkelig snørt sammen!)

aslaug sa for siden:

Hei! bruk bukse og jakke du, det er jo kjempefint!:D:DLykke til og kos deg!

shailene sa for siden:

Bukse og jakke med feminint snitt, og en pyntet topp under kan være minst like flott/pyntet/feminint på damer som kjole! Dresskodene går vel mest på hvor pyntet de ønsker at gjestene skal være, at ikke folk kommer i jeans f.eks.. :)

smgj sa for siden:

Enig med resten - dress/kjole er et ønske om at folk pynter seg tilsvarende, ikke et abosolutt krav om "dress" eller "kjole". :) En buksedress kan være både feminin og flott - og passende.

Lich sa for siden:

Jeg er helt enig,damer i dress er flott,et par stilige sko og en flott bluse.
Det er viktig å ha på seg noe man føler seg vel i ,da blir festen morsomst.
Å nå fikk jeg lyst på en skikkelig fest !

Marina sa for siden:

Det står jo "dress", så da kan vel damene også gå i det? ;) Hvis du er redd for hva bruden skal synes kan du kanskje ta en telefon? Hun kommer helt sikkert til å si at hun mente "penklær", og at det viktigste er at du kommer (ellers er hun en tulling :p ). Lykke til i klesjakten uansett :)

Bønna200 sa for siden:

I vårt bryllup hadde vi kleskode "pent". Rett og slett fordi vi ville at folk ikke skulle komme i jeans og utvaska genser. :rolleyes:
Men står det dress/kjole, så er det jo bare å bruke dress da. :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.