< Tilbake til oversikten

Å gifte seg i dåp!

Fancy sa for siden:

Jeg vekte mannen min.. 2 måneder før datteren vår skulle døpes. Midt på natten etter mye tenking. "du? vi ska ikke bare gift oss å dåpen? Som en overraskelse til alle?" Han snøfta.. Grynta.. "Hæ?" "Ja.. Du vil jo ha et lite bryllup.. tenk! to flue i en smekk!" Å så det ble. Samme natt løp jeg ned å snakket med min prestespire venninne på facebook, å spurte om hvilke skjema osv. som måtte fikses.

Hun hadde god tro vi skulle rekke det! Neste dag, kom fadderen til Ellie, hun trodde hun skulle signere noe i forbindelse med dåpen, men når hun så det var forlovererklæring, kom tårene!

Masse styr, frem og tilbake. Det verst var å holde det hemmelig. Mine 2 beste venninner visste om det, min mor, og far. (siden han skulle følge meg opp) resterende av gjester visste ikke. Vi ordnet kjole, brudekake, dress til Ronny, bukett, blomst til forlover og brudgom.

Ikke minst var presten HELT i ekstase over det. Han var så spent, å glad! Den mest lystige presten jeg har møtt! Han syns det var så gøy!

Selve dagen, 25 mars, var jeg et nervevrak. Kjolen skulle gjemmes UNDER en jakke jeg hadde kjøpt, herre jesus! For et styr det var! Etter datteren vår var døpt, fikk vi spørsmålet "Er.. dere gift?" "Nei.." sier vi.

"da tar vi bare det nå da? Ikke sant?"

"joda :D" Folk var i sjokk. Jeg var sikker svigermor nesten svimte av! Søsteren min gråt og gråt. Lillesøsteren min hevet begge øyenbryn, stefaren min gråt. Vennene våre stod å MÅPTE. Å pluss var det gudstjeneste med konfimanter, hele menighetshuset var STAPPET. Det var så vakkert!

Det var en kort å fin vielse. Vi satte på ringer, å kysset. Etter 7 år, var vi endelig kone, og mann! Etter vielsen å alt var over, fikk vi klemmer og hilsner fra alle kanter, t.o.m folk vi ikke kjente, de syns det var så moro å få være med på!

Ikke minst, jeg hadde verdens flotteste kjole! Selv om den ser "Lett" ut, var den uhyre tung! Kostet 1000,- med frakt, spesiasydd fra Kina :)

Fancy sa for siden:

Å nei ;) Kaken var slettes IKKE ketolyse! Problemet er bare at jeg har masse igjen av den i fryseren. :P

Kitt sa for siden:

:hylgrine:
Bare litt lettrørt!:o

Nydelig baby, nydelig brud og :sikle: flott kake!:)

Svigerinnen min giftet seg også samme dag som sønnen ble døpt! Det var ikke hemmelig, da, men gift ble de!:)

FrkMarge sa for siden:

Først av alt: GRATULERER!!!:D

Flott brudepar og nydelig dåpsbarn :)

Jeg synes dette var en knallidé jeg. For å være helt ærlig, så tenkte jeg samme tanken selv når jeg gikk gravid for 1,5 år siden, men nå ble det ikke sånn for oss da...
Men det hadde jo løst "problemene" våre også... Mannen vil nemlig ha et stort kirkebryllup og meg i hvit kjole osv... men vi har jo ikke råde til det egentlig. Man slipper jo litt billigere når man allikevel skal ha fest, finklær, dyre kaker og masse gjester...:)

...Vi må bare få et barn å døpe først:o

synsegulla sa for siden:

For en fantastisk nydelig historie. Ble helt rørt jeg nå. Gratulerer til dere alle sammen, og lykke til videre. Tusen takk for at du delte historien din med oss :)

Fancy sa for siden:

Hehe ;) Jeg var egentlig den som ville ha stort kirkebryllup, med masse gjester, å fancy kjole! Samboer ville egentlig ta det på kontoret. UAKTUELT. Så vi møttes på midten. :) Hadde også trubadur i bryllupet, sang masse fine sanger, av halvdan, bjørn eidsvåg, Ola bremnes osv.

vi har ikke fått gravert ringene men inni min skal det stå "di pia. 25.3.12" Å i hans "din gutt, 25.3.12"

Inspirert av denne sangen:

www.youtube.com/watch?v=A4oyA7GzLJk

Mona S sa for siden:

Åh, så stas! Gratulerer!!

Fancy sa for siden:

Tusen takk! :D

Photobscura sa for siden:

Wow! Du er utrolig vakker, Fancy!

smgj sa for siden:

Kjempesmart kompromiss - og romantisk! Gratulerer!

Photobscura sa for siden:

Og, så klart: Gratulerer! :hearts:

Dietta sa for siden:

Må bare signere alle over her jeg :heia::heia::heia:
Veldig moro å lese - nå stikker jeg ut med lett hjerte og et smil om munnen.
Nydelig er du, nydelig kjole, nydelig datter og en nydelig måte å gjøre det på :)

Fancy sa for siden:

:o:o

Tusen takk!

Bønna200 sa for siden:

Gratulerer! Også så nydelig bilde av brud og dåpsbarn. :love:

stinei sa for siden:

tørker tårer
Gratulerer så mye! For en flott historie!
Og du er en fantastisk nydelig brud! <3

Fancy sa for siden:

Tusen takk dere. :o:)

martita sa for siden:

Så fin du va! Og så skjønt dåpsbarn! Min første tanke var; like søt som mine tanteungar - og det tenke eg ikkje ofte.

Gratulerer så mykje.:D:)

VSB sa for siden:

Så flott å finne sin løsning! Gratulerer.

Vi gjorde motsatt da, tok barnedåpen i bryllupet.

aslaug sa for siden:

Gratulere! Morsom måte å gjøre det på!!:D

Yonah sa for siden:

Å, så koselig å lese!

Gratulerer som mann og kone!

Catwoman sa for siden:

Gratulerer så mye! Nydelig dåpsbarn og nydelig brud :hearts:

LibraGirl sa for siden:

Gratulerer!!:D flotte bilder! Nydelig liten familie:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.