< Tilbake til oversikten

Noen som har erfaring med Cocosa sukker?

index sa for siden:

Fruen kjøpte en pakke med Cocosa sukker i går, da hun var blitt anbefalt denne til lavkarbobakst da den gir mer samme effekt på bakverket som vanlig sukker. Dyrt da, 120,- for en pose. Men når jeg leser på pakken så har den 100 g karbo pr 100 gram, og ca 400kcal. Brukes 1 til 1 som vanlig sukker. Riktignok lav glykemisk indeks for de som liker sånn. Men er dette noe som det er naturlig å bruke på lavkarbo? Kanskje jeg bare burde bruke den som smakstilsetning?

shailene sa for siden:

Kokossukker er palmesukker. Skjønner ikke hvorfor hun anbefaler det til lavkarbobakst? :confused:

Mulig det er sunnere enn farin, men fortsatt.. Sukker er sukker, tenker nå jeg.. Det er jo rent karbohydrat du tilsetter maten. Hvis du tenker på GI er nok fruktose et bedre valg, det har mye lavere GI enn palmesukker, og pluss at du bruker mindre av den. Tagatesse er jo en annen mulighet, det oppfører seg også likt sukker i bakst, og har kun 20g kh per 100g.. Som smakstilsetning kan du heller bruke ekstrakter. Tror jeg hadde bedt om pengene tilbake hvis jeg ble lurt til å kjøpe palmesukker til lavkarbobakst, alså.. :o

index sa for siden:

Ja, jeg skjønte ikke helt den der! Får bytte den i et glass vanlig Cocosa i stedet!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.