< Tilbake til oversikten

Hexeberg sitt lavkarbobrød?

Yonah sa for siden:

Det som står i 100 oppskrifter på side 35. Er det noen som har smakt det?

Jeg har søkt frem og tilbake her og finner ikke ut om noen har smakt det. Trenger å bake et brød for noen enkle måltider på tur, og lurer på om jeg skal prøve den oppskriften da.

Så har du prøvd brødet?

FrkMarge sa for siden:

Jeg har ikke Hexenbergs bok, men jeg kom over en ferdigblanding påhelsekosten her om dagen som var knallgod!

Pakken er brun og hvit, fra funksjonellmat og heter rett og slett lavkarbobrød

jeg laget dette brødet i går og det var rett og slett et vanlig brød.
Det er glutenfritt og nesten karbofritt, men dyrt og lite såklart...
Kanskje det finnes en oppskrift der ute som ligner på dette brødet? Den vil i såfall jeg også gjerne ha :)

Yonah sa for siden:

Vet mange liker det brødet, men jeg kommer meg ikke på helsekost i kveld;) Har definitivt tenkt å kjøpe det når jeg kommer på en helsekost.

BenteR sa for siden:

Her i huset spiser vi Hexebergbrødet daglig.
Jeg dobler oppskriften og bruker oftest kesam istedet for CC og steker to brød som oppbevares i pose i kjøleskapet og holder seg fantastisk der.

Jeg synes det er et knallgodt brød, men smaken er som baken; delt, så du får nesten bare teste det selv.

shailene sa for siden:

Har prøvd å lage noe lignende jeg, for å spare penger.. Ble helt sjokkert når jeg så hvor lite det brødet er i forhold til prisen. :olavkarbobakst.blogg.no/1338592644_ketosevennlig_hverdag.html

Noen som har lyst å dele oppskriften på Hexebergbrødet? Eller ligger den her inne allerede?

BenteR sa for siden:

Dette er slik jeg lager dem:
Jeg lager to brød i slengen
8 egg
1 boks kesam eller cottage cheese
6 ss olivenolje

Dette vispes sammen med mixeren

120 gram kruskakli
100 gram sesamfrø
90 gram solsikkekjerner
90 gram linfrø
2 toppa ts bakepulver

Bland alt sammen
Fordel røren i to bakepapirkledde brødformer
Stekes ved 180 grader i 55 minutt, nederst i ovnen.
Avkjøles på rist innpakket i håndkle (fjerne bakepapiret først)
Når de er helt kalde, har jeg dem i plastpose og oppbevarer dem i kjøleskapet. De tåler opptil 14 dager oppbevaring der.

Yonah sa for siden:

Nå var jeg griseheldig. Vi var i by`n i dag, sånn bråbestemt. Men jeg rakk ikke helsekosten og rasket med meg karbolett brød og brownies på meny. Men så stoppet vi på nærbutikken( snakker om en knøttliten Joker langt ute på landsbygda), og tror dere ikke at de har tatt inn både brødet fra funksjonell mat, sjokoladekaken OG sukrin. Så jeg jublet jo og kjøpte brødet og skrøt masse til dama i kassa. Hun spiser det selv, så da blir det vel i sortementet og da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.