Gjett om jeg gikk på den store smellen! I mai i fjor begynte jeg på ketolyse og gikk ned 15 kg iløpet av en periode på 7 mnd. Så kom jula... Nå 6 mnd etter er jeg 10 kg tyngre:( Jeg klarte rett og slett ikke å være streng nok med meg selv. Nå er jeg tilbake og skal ned hvertfall 8 kg. Og denne gangen skal jeg holde meg der;)
Samme her! Jeg begynte igjen for 1 uke siden, og det er så herlig å gjøre noe med det igjen:) Du er hjertelig velkommen i back in style-gruppa, vi har alle startet på nytt igjen:) (Jeg startet den i fjor, etter et opphold på 6 mnd...men har satt den til liv igjen for en uke siden)
Hei
Ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe.
Du har gått ned 15 kilo og opp 10 kilo. Altså har du unngått det som skjer med 90% av vanlige slankere, at de går opp til utgangspunktet. Du har tatt rev i seilene før du kom ditt og har altså "spart" 5 kilo:)
Du kan tenke nøye over hva som gjorde at du gikk opp i vekt, skriv det ned i en motivasjonsbok for din livsstil etter slankekuren. Da har erfaringen ikke vært helt bortkastet og du har et bedre utgangspunkt når du er ferdig slanket. Lag en plan for livet Etter Slankekuren ;) Fedon, lavkarbo, trening etc.
Jeg er veldig enig med det Torkil sier her - lag deg en plan for "etter slankekuren" allerede nå. Du har jo slanket deg 15 kg før, så du vet hvordan det skal gjøres - så tenk allerede nå igjennom hvordan du skal holde deg stabil når du er der igjen:)
Mitt beste tips vil være å øke veldig sakte på kh ene til du kommer til et nivå du trives med. Jeg gikk ned mine 20 kg med ketolyse og økte veldig veldig sakte da jeg nådde målvekta. Selv valgte jeg å slutte å øke på mer da jeg kom til ca 50g om dagen. Her trives jeg godt, kropp og helse føles veldig bra, jeg synes jeg får plass til alt jeg har lyst på og ser at dette er en livsstil jeg kan leve med. Vekta holder seg dønn stabil selv om jeg har vært igjennom både jul, påske og to feriereiser.
Du er ikke den eneste som har kommet krypende tilbake, jeg begynner straks på uke 2 etter halvannet år (og 20 kilo) med høykarbo... bare å brette opp ermene ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.