Jeg har gått på ketolyse i et par måneder nå og har generelt følt meg slapp og sliten.
I tillegg er jeg plaget med mye stivhet i leddene, særlig korsryggen og nakken.
Har derfor bestilt meg vitaminene fra ketolyse.no og tenkte å se om det kanskje kan hjelpe litt på formen.
Men kan jeg kombinere disse med de jeg tar fra før?
Hvis jeg skal fortsette med de vitaminene jeg bruker nå så vil jeg da altså innta dette i løpet at en dag:
Gravidvitaminer fra Lifeline (planlegger å begynne prøvingen på nr. 2 til høsten)
Omega 3 (ca 2 gram, 4 stk av Møllers ekstra sterk omega 3 kapsler)
Betakaroten (for soleksem)
Er dette ok å ta i løpet av en dag eller kan det bli for mye av noe?
Og hva bør jeg eventuelt ta sammen og når på døgnet? :confused:
Folsyre 400 mcg PureMax™ Omega-3 Vitaminer og mineraler i Lifeline Care GRAVID inngår i de mengdene som de felles nordiske ernæringsanbefalingene angir for en gravid kvinne. Mengden A-vitamin er lav, så det ikke skal inntas for mye sammen med andre næringsmidler. Mengden D-vitamin er høyere enn anbefalt daglig inntak, fordi forskning har vist at gravide har økt behov for D-vitamin i hele graviditeten. Trucal er en unik kombinasjon av mineraler fra melk, som kalsium og magnesium. Dette bidrar til normal utvikling av skjelettet. Blåbær fra nordiske bær har et høyt innhold av antioksidanter.
Tenker du bør kjøpe en boks folat å ta sammenmed ketolyse- vit og vente med de andre til det nærmer seg prøving. Enkelte ting kan det bli for mye av og det trenger du ikke!
Ja, det var i grunnen det jeg tenkte selv også.
Hva med betakaroten og omega 3, kan jeg fortsette med det?
Bør det tas sammen med noen av keto-vitaminene eller utenom? blond
Vet ikke hvordan det er med alle disse vitaminene og mineralene i fohold til hverandre... Jeg tror jeg ville ha tatt en tlf til fastlegen min??
MEN da jeg ble gravid sluttet jeg med betakaroten fordi det sto på pakken at det ikke anbefaltes bruk av dem under sv.skap/amming. Så du burde iallefall slutte med de når du bynner å prøve på å bli gravid.
Lykke til :)
Fastlegen har nok ikke mye greie på sånt som regel!:p
Tror ikke betakaroten eller omega-3 krasjer med noe, jeg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.