3 dagen på ketolyse, å frokosten kaster jeg straks opp. Var bare 3 stekte egg, med ørlite revet ost på, å en klædd ketchup. Klarte til nød å presse i meg alt.. Jeg er uhyre kvalm, å var det i halve går også.. Noen tips til noe friskt jeg kan spise? Som ikke legger seg som en klatt i magen?
Kokte eller rå grønnskaker kanskje.. med litt krydder. Dropp fettet intil videre, sikkert bare litt omleggingstrøbbel. Kosthold med mye fett er en heftig overgang, som du sikkert vet :)
"Bare" 3 egg???:eek:
Så mange egg hadde jeg aldri klart å få i meg uansett!
Og du skal spise til du er mett, ikke press i deg mer selv om det ligger igjen noe på tallerkenen!
Det ligger oppskrifter på ketolyse- smoothier her inne feks. Lettere å få i seg enn egg om morgenen. I hvert fall om man ikke er vant til store frokoster!
Men det er viktig å husk at du skal spise når du er sulten og stoppe så fort du er mett! Kan ta litt tid å finneut av omman har ødelagt denne funksjonen over år, men det går seg til! :)
I begynnelsen før jeg fikk litt feeling på hvor mye jeg hadde behov for i et måltid kunne det lett gå 10 timer + til neste måltid for min del... går helt fint det:D
Men liker du det du spiser eller spiser du bare for du må? Hva med å finne noe godt som kan erstatte måltidene eller frokosten en stund?
Noe du liker? Ellers så kan jo årsaken være fettet og ketolyse start og det vil gi seg etterhvert. Reduser litt på fettet, prøv og lure det inn andre veier.
Selv spiser jeg også to til tre egg til frokost. Men blander en del cocosa i kaffen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.