< Tilbake til oversikten

Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

BitTorres sa for siden:

Alt som skrives i VG`s vektklubb er ikke bare vrøvl, heldigvis, selv om det er mange unyanserte meninger og lite oppdaterte medarbeidere de bruker.

Idag skrives det at Kvinner skal ha kurver, og det henvises til idealer både i Sør Amerika, og Sentral Afrika. Ikke vet jeg hvem som har laget det ukvinnlige idealet som er langt og tynnt og helst uten rumper, pupper eller hofter - som det kvinnlige ideal. Jeg mistenker visse moteskapere i det sydlige Europa som vel aldri har tatt i en kvinne før, men sannheten er at vi er forskjellige. Som medlemsveileder på et treningssenter møter jeg ofte kvinner med fine former som vil ha mindre rumpe og tynnere lår, og gjerne slankere hofter. Hvorfor??
Jeg synes selv at kvinner med former er en langt større ideal enn det som er unaturlig. Noen er fra naturens side tynne og lange og slanke, men da er det naturlig. Ikke slanket og trent bort. Fotomodellenes trenere setter dem på en diett og et program, slik at musklene på magen blir mer eller mindre borte - for de har sykt lite underhudsfett og null ruter (sixpack), noe som egentlig ikke er mulig for de fleste. Når jeg forteller unge jenter at de fra naturens side desverre er utstyrt med former, blir mange lettere oppgitt og vil TRENE det bort...Mens de i Brasil opererer inn silikon i rumpa for at den skal bli større.
Når jeg påpeker at mange kan forme kroppen til en mer timeglassformet figur med trening, ved å øke størrelsen på hofter og rumpe og stramme inn magen, samt presse opp brystet ved å øke størrelsen på brystmusklene, får flere hikke og sier DET skal de ihvertfall ikke gjøre, men andre ord, de vil IKKE se mer kvinnlige ut...
Hvor mange menn tror dere sier NEI til å få større muskler?

Kula sa for siden:

Er det i det hele tatt noen som noensinne som har forstått seg på kvinner?

Yonah sa for siden:

Jeg har i allefall ikke noe i mot å ha hofter og rompe og se kvinnelig ut, jeg vil bare ikke være sykelig overvektig. Riktignok er jeg veldig overvektig, men jeg er jaggu stolt av forholdet mellom livvidde og hofter:D

Señora sa for siden:

Jeg synes former er flott men personlig vil jeg ha dem mindre bulkete (hehe). Ergo trener jeg.

Marella77 sa for siden:

Er bare nysgjerrig... Er du hunn- eller hannkjønnet? ;)

Yonah sa for siden:

Mannen til en veldig kjent lavkarboblogger såvidt jeg vet..

Photobscura sa for siden:

Nei ...

Huldr sa for siden:

Nøkkelordet er "større rumpe" :p Tror det går en alarm inni hodet til de fleste kvinner da! Du må tilpasse kommunikasjonen din! Vi vil gjerne ha rundere rumpe, mer sprettrumpe, bedre ratio mellom liv og hofter (du kan jo fremheve smalere liv, uten å nevne større hofter) - bruk ord som gir positive assosiasjoner, rett og slett :)

Vi vil ikke bli større, vettu (det er helt klart en manneting!) - men mer veldreide ;)

(Dessverre er det mange, særlig unge, som bare vil bli tynne, slik du nevner - så ja, veldig bra at VGs vektklubb faktisk har en sånn artikkel :heia:)

Photobscura sa for siden:

Enig! Jeg har i grunn alltid ønska meg mer rompe, men nå som jeg har klart å knuge meg innenfor en normal midje/hofte-ratio, så er det ikke for ille lenger.
Ellers håper og tror jeg at når jenter blir kvinner har de vokst av seg ensidige idealer, og setter pris på versibiliteten. :) For den er jeg litt forkjemper for, at vi kommer i mange fasonger vi osgå. Jeg sukker litt tungt når det kommer det ene etter det andre bildet med fyndord av Marylin Monroe (som jeg før øvrig synes er dødsflott) og hennes like på facebook, samt smarte sitater som "skinny girls are for wimps", som at det eneste rette i andre enden er å være superkurvete. Ikke at jeg er så veldig skinny akkurat, men jeg er definitivt ikke noe timeglass.

milena sa for siden:

Helt enig, og så liker jeg uttrykket: "Strong is the new skinny!"

VSB sa for siden:

Variason er vel stikkordet, men nei, jeg har ikke noe ønske om den skinny kroppen jeg hadde i 16-årsalder. Men med hofte- og skulderben, så er det heller ikke fysisk mulig for meg å krype under str 40 da... Moderat timeglass kanskje? Og litt muskler ja takk!

BitTorres sa for siden:

Jeg har nok hørt for mye på "Baby got back" :)

BitTorres sa for siden:

Det er ikke alltid jeg er like sikker selv, men sist jeg sjekket så var jeg hannkjønn :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.