< Tilbake til oversikten

Kake fra funksjonellmat

Newstart sa for siden:

Noen som bruker denne her? Syns denne gir litt vell mye karbo jeg. Men i et lite stk så er jo ikke det så veldig ille da men lett å spise litt mer når den er så god. :p Men den er jo uten melk.... å det er positivt.:)

www.funksjonellmat.no/sjokoladekake/om/

Yonah sa for siden:

Hovedingrediensen i kaka er hvetemel, da er den ikke lavkarbo for meg, for poenget er jo å kutte hvetemel, som har veldig høy gi.

Newstart sa for siden:

Jeg laget den i går kveld. Var utrolig god. Men ja den inneholder hvetemel. Men vet ikke hvor mye for det står 'litt'. Men uansett så kommer jeg til å bruke denne til store dager der jeg trenger noe godt. Er jo ikke store stykket man trenger til en kopp kaffe. :D

Såg litt på den som lavkarbohuset har. Det skal man tilsette alt mulig rart. Denne var mer lik de vanlige. Men er man i ketose blir jo denne helt uaktuell.

Bønna200 sa for siden:

Jeg har laget denne en gang og syntes den var helt herlig! :D
Men jeg ligger på ca 100 g karbo om dagen, så ett stykke en skjelden gang tror jeg ikke er så farlig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.