< Tilbake til oversikten

Ketolyse og trening?

stinei sa for siden:

Hvor mye og hva slags trening er ideelt når man er på ketose?

ElisaT sa for siden:

Det er veldig individuelt, men i følge Torkil og ketolyseboka bør du ha 30 minutter mosjon hver dag. Tror det er viktig å føle seg fram, og kanskje ta det rolig de første ukene på ketolysekuren da det skjer mye med kroppen :)

Jeg har aldri hatt noen problemer med å trene på lavkarbo. Det eneste jeg merker er at det tar lang tid for kroppen å bli varm, og så holder jeg mye lenger.

Lykke til med treningen!

Nordmørsloppa sa for siden:

signerer her...tar litt lengre tid å jogge meg varm( stølheten forsvinner). Men når jeg først har kommet ca 20min inn i turen, så går beina "av seg selv" :)

gamlebyen sa for siden:

Jeg går frem og tilbake til jobb hver eneste dag (ca 50 min totalt), pluss to dager med intervalltrening og to dager med styrketrening i uka. Ikke noe problem i det hele tatt.
Det kan være litt tøft i begynnelsen går det seg til.

Lykke til!

synsegulla sa for siden:

Jeg klarer ikke å trene, blir fort svimmel og uvel da. Så jeg prøver å ha en mer aktiv hverdag for å få beveget meg litt.

aktivjente sa for siden:

Tror det er veldig individuelt hvor mye eller hvilken trening som vil passe deg. Har bare god erfaring med å trene mens jeg er i ketose; får mer energi, bedre utholdenhet, opplever mye mindre melkesyre/gangsperre, og føler at jeg har utømmelig med energi å ta ut :geip:

men - så svetter jeg som en gris, og det stinker!!

Et annet spørsmål mange lurer på er om de må spise karbomat i forkant av trening; dette er også helt individuelt. Følg Torkils råd om å ta det helt med ro i begynnelsen, for så å trappe opp og prøve ut forsiktig. Noen må spise mye for å klare å trene, mens andre ikke trenger en karbohydrat.

Señora sa for siden:

Det tok 3 måneder før jeg følte at jeg hadde ork til å holde en hel time på senteret. Om det var ketolysen sin feil, eller min tidligere inaktivitet skal være usagt.

Nå kan jeg trene time etter time uten problem, men jeg blir jo sulten, så jeg må fylle på med ordentlig ketolysevennlig mat etter trening.

Torkil sa for siden:

Hei
I Slank med Ketolysekuren står det 30 min moderat mosjon pr dag. Det holder for de fleste, spesiellt om man er utrent fra før.
Ideelt gjelder ovenstående, men det er enda litt bedre om man trener styrke to ganger pr uke. Det øker musklenes evne til å forbrenne fettsyrer direkte uten at de først må omdannes til ketoner. Da tåler man mere og forbrenner mer fett.
Ved styrketrening må man kjenne på kroppen. Man skal ikke trene så hardt at man "går tom", men nesten.
Er man trent fra før kan man trene moderat 5 gg/uke og styrke 2 gg/uke
Det samme kan utrente etter 4-8 uker. Øk mengden gradvis.
Vennlig Hilsen
Torkil:)

malski sa for siden:

Jeg starter på nytt igjen i morgen! Har planer om å trene 30 days shred mellom frokost og lunsj, for så å ta ca 10 min med vekt-rockering når barna er lagt for kvelden :) Når jeg er ferdig med 30 days'n er det rett på treningsstudio :) Dette er jeg ganske sikker på at fungerer fint for meg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.