< Tilbake til oversikten

Tilbake på "vogna"

Fancy sa for siden:

Jeg gikk på lavkarbo for rundt 2 år siden, gikk ned 10 KG. Å var kjempefornøyd. Så dabbet det mer og mer bort.. Å det skjærte seg virkelig når vi reiste 3 uker til Thailand! Det består jo bare av nudler, ris, å grønnsaker.

Så kom vi hjem fra Thailand, å jeg var ikke noe annet en gravid! Nå har jeg ei datter på 7 mnd, å mange mange KG ekstra. Det setter seg bare ikke på hoftene, men på samvittigheten også.

Denne gangen skal jeg ikke på lavkarbo, men ketolyse. Har tilskudd, sticks å det som trengs. Har hele tiden utsatt det, "for jeg har ikke råd". Men i dag har jeg begynt.

Har vært en god del på dette forumet før, men det var som sagt, 2 år ++ siden. Har litt smålig panikk for hvordan jeg skal klare holde meg rundt 15 karbo om dagen. Men det må vel bare gå seg til!

Ønsk meg lykke til!! :D

langaard sa for siden:

Ønsker deg masse lykke til:heia:

Fancy sa for siden:

Tusen takk :)

grotingeling sa for siden:

Gratulere med datter og lykke til :heia:

Fancy sa for siden:

Tusen takk for begge deler :D

Hapzen sa for siden:

Lykke til :-) håper du klarer å nå målet ditt :-)

Fancy sa for siden:

Jeg gjør det smart å sette delmål! Første delmål er -5 kg! Mer enn det, orker jeg ikke tenke på! Er mange KG som skal vekk.

Kunne spise akkurat hva jeg ville når jeg gikk gravid, uten at jeg gikk opp (sett bort i fra det man går opp pga babyen) Levde på litago, fiskekaker, å pasta. Men etter svangerskapet, var det ikke like idyll!

"gammel" vane, vond og vende!

akas sa for siden:

Lykke til! Men det er ikke "på vogna" (vannvogna), men "på gräddhyllan" (grädde = fløte, dvs. luksusliv) som man sier i Sverige. God mat, og riktig mat! Hva kan være bedre? ;)

Fancy sa for siden:

Svært lite! :D

Men jeg tør knapt nevne til folk at jeg har begynt på ketolysekuren. Alt for mange leser se og hør, å skal synse ditt og datt.

Jeg pleier si at måltidene mine er 2 glass fløte, en klatt smør, 3 ss flytende smør, å avslutter med 17 egg ´s omelett!

Sikkert mange som tror på det også..

akas sa for siden:

Det forstår jeg, men hvorfor ikke si at du vil prøve å se om du vil kjenne deg bedre med å spise "ren" mat, dvs ikke halv- og hel-fabrikata, sukker, gluten etc? Mine omgivelser har reagert positivt på det (bortsett fra eldste datter som ikke vil ha noen "restriksjoner" på hva man skal spise).

Fancy sa for siden:

Jeg orker ikke kampen!

Når jeg gikk på lavkarbo, ble energien, sinnet og humøret ti tusen ganger bedre. På toppen av alt, har jeg AD/HD, å medisiner var aldri noe for meg. Så denne livsstilen var helt suveren, ikke sukker, sunn og ren mat! Jeg klarte kontrollere meg selv, jeg behersket meg selv, alt var helt supert! Ble god i magen, hadde energi til å dra en heste-vogn osv. Det var den absolutt ideelle mat-planen for meg.

Elsket å ha kontroll over matinntaket mitt, elsket å telle karbohydrater, jeg lagde egne karbo brød, som falt i smak hos mange, å til slutt kunne jeg vel så godt som karbo-innholdet i alle matvarer. Endelig noe jeg mestret! var også et pluss for selvtilliten.

Å alle syns det var helt fantastisk. Jeg husker min mor sa "Ja, detta vare nu ikkje meir enn en måned" Der var boosten min! Skal vel vise deg at jeg kan! Ble motivert av motgang. Merkelig det der. :D

Men nå de siste årene har jo ketolyse og lavkarbo blitt så svartmalt, at man blir jo sett på som en hjerneskadet idiot hvis man velger gjøre det.. For en "ola nordmann" tror det består av å ete fett, fett og mere fett. Å det irriterer meg grønn! :mad:

Men for meg - er det den absolutt beste mat-dietten/livsstilen som fins. Jeg stortrives, jeg elsker å lage mat, å så lenge jeg vet det er sunt, er jeg fornøyd. :D

bligravid? sa for siden:

Ikke mer enn en klatt smør og 3 ss flytende smør??? Husker du ikke at lavkarbofolk fikk skylden for hele smørkrisen til jul?? Må minst si at det går en halvkilo pr dag for å bli trodd ;):D Men ja, min mor sier hele tiden at man lavkarbo folk kommer til å krepere av hjertefeil.. Så jeg sier at jeg vil være forsiktig med gluten og e-stoffer. Det høres litt mer "sunt" ut i enkeltes ører.

Fancy sa for siden:

Jotakk... Jeg husker det! Det er jo helt på styr..

Fancy sa for siden:

I dag testet jeg positivt på ketose :) Bare på 5 da, men! Bedre enn negativt :D

Marella77 sa for siden:

Jeg ønsker deg lykke til!! :D Tips: Lag deg en ticker! Det er så motiverende å se at man beveger seg mot et mål, skritt for skritt! :)

Fancy sa for siden:

Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.