Yonah sa for siden:
Noen som har oversikt over om det har kommet noen nye pølser med lavt karboinnhold? Jeg har ikke tatt den store runden enda, da 5 grader og regn ikke virker så innbydende til å grille i.
Yonah sa for siden:
Noen som har oversikt over om det har kommet noen nye pølser med lavt karboinnhold? Jeg har ikke tatt den store runden enda, da 5 grader og regn ikke virker så innbydende til å grille i.
langaard sa for siden:
Jeg liker coop sine chilipølser med 4,5kh pr 100g :)
Yonah sa for siden:
Sikkert gode, men jeg synes kanskje det var litt vel mye.. Til utskeielse velger jeg løkpølser.
Det har ikke kommet noe nytt da, med litt færre karber.
nellie sa for siden:
De jeg har sett ligger mellom 3 og 5 kh.
Sanney sa for siden:
nei, de fleste ligger vel på rundt 5% med kjøttandel på 70-80%.
rema og coop kjører mye av de samme pølsene som ifjor. gilde har noen nye, typ bratwurst, kranier og noe annet rart. men de er litt dyrere enn coop og rema sine 3 pakker med pølse.
langaard sa for siden:
Dampepølse på rema med 1kh pr 100g, den er også god;)
stinei sa for siden:
Det var kommet noen mye pakker på rema her. . 3-pk med mye spennende, og med 2-3 karbs pr 100. Likte veldig godt de! Og så et det noen fra Grøstad gård som et helt uten karbs, men vet ikke helt hvor de selger dem.
Sanney sa for siden:
grøstad gård selger pølser på meny hvertfall. men det koster flesk. og sist gang jeg kjøpte pakke på tilbud (fremdeles godt innenfor datomerking) så endte jeg opp med diaree ca 30 min etter inntak... siden har jeg ikke turt spise <
index sa for siden:
Kjøpte litt forskjellig på Meny i forrige uke. Både Jakobs utvalgte og Gilde, mellom 0 og 1 gram karbo. Ikke billige, men veldig greit å ha i hus...
elien sa for siden:
Coop har i serien "Smak Bedre" 3 nye sorter med pølser. Tror det var mindre enn 1 kh, men ikke helt sikker. Jeg har prøvd typen Bratwurst, men det var alt for mye karve smak i de. Svigermor syntes den var topp;)
Elin
Dolly sa for siden:
Lurer på hvorfor det er umulig å få tak i vanlige grillpølser med lite karbohydrater.. Elsker grillpølser, wiener og ostepølser.. Sukk
Sanney sa for siden:
fordi at nordmenn krever at pølser skal være ihjelknørva kjøtt uten biter. og dermed kan man lure inn potetmel og sagspon for å bruke minst mulig kjøtt. kjøtt koster jo mer penger enn potetmel må vite :p
i england er det kun bratwurst å få som er slik, alle andre pølser jeg har sett har vært grovkvernet og tilnærmet 100% kjøtt og krydder. en av de få tingene man får kjøpt uten innholdsfortegnelse! og briter er helt nazi på innholdsfortegnelser... :p
index sa for siden:
Det er vel tillatt å tilsette inntil 8% karbohydrater i kjøttvarer før man må begynne å kalle det et blandingsprodukt, etter hva jeg har fortått. Og siden det er lettere og billigere å lage pølser med mel i, så tilsetter man så mye man har lov til. Litt irriterende da, pølsene hadde smakt mye bedre uten. Men heldigvis begynner det å komme en del alternativer for oss lavkarbere også...
langaard sa for siden:
Har store planer om og lage mine egne pølser, noe ala "svartpølsa" jeg vokste opp med:ja:
Lemen sa for siden:
Min favoritt også, kjempegode!
Mariann S sa for siden:
Gilde har ein ny sort - Groovy :)
Ost og pepperoni - 2 g karber og en med paprika og chili - 2,5 g karber.
Dei er knallgode.
Eg har kjøpt dei på Rema, 3 for 2 (29 kr for en pk med 3 pølser).
Yonah sa for siden:
De skal jeg se etter! Rema har vi i sentrum.
Jeg pleier kjøpe Jacobs, når vi er i by`n, men det er ikke så ofte vi er der, siden det er rundt 9 mil dit. Jacobs har gode pølser, koster flesk, men de er gode.
Disen sa for siden:
Jeg benytter meg også av Jacobs utvalgte, synes de er veldig gode og lite karbo i dem. Men nesten 50 kroner for 4 pølser er litt drøyt, men hva gjør man vel ikke!
Dietta sa for siden:
Jeg prøvde de med ost og peperoni i går - og de var knallgode :D Faktisk likte jeg de mye bedre enn Jacobs sine pølser (tror jeg er den eneste som ikke eeeeelsker de :o)
Yonah sa for siden:
De fant jeg og prøvde i går, og det er de beste pølsene jeg har smakt. Spiste med guacamole til, helt himmelsk!
Dietta sa for siden:
Helt enig. Mannen skal ut å spise i kveld, så jeg skal kose meg med pølser og blomkålmos :sikle:
gamlebyen sa for siden:
American Hot Dog og Rio Grande Hot Dog (Rema) har 0,5 gr KH per 100 gr.
Dietta sa for siden:
Takk for tipset Gamlebyen - da får jeg lete fram en Rema etterhvert også :)
LIBBA sa for siden:
:heia: Det gjør jeg også.
Er kjempegode :D
Photobscura sa for siden:
6 gram. :)
Er det mer karbohydrater enn det, så er det andre ting enn fyllstoffer, som løk, paprika, krydder urter etc.
index sa for siden:
Merkelig da at de fleste pølser fra Gilde, Nordfjord etc er oppgitt til 7 gram??
Dietta sa for siden:
Photo mener sikkert at da kommer karbene fra andre ting, som fx løk, paprika etc :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.