Håper dette ikke blir som å 'banne i kjerka'......
Velger å legge inn linken her likevel.Fordi jeg vet at mange har slitt med vektproblemer store deler av livet.Selv har jeg slanket meg siden jeg var 12 år...og er lei.
[url]www.vektoperasjon.no[/url]
Man må registrere seg for å få tilgang til alle innlegg.
Å "banne i kjerka" er det vel ikke, men på den andre siden så er ikke en slik operasjon - ala den som utføres i Førde - noen løsning da. Total kapitulasjon?
Drastisk å fjerne et stykke av tarmen for å på den måte redusere næringsopptaket og mageomfanget... Livsvarige konsekvenser fra en irreversibeil operasjon - her kan vi virkelig snakke om at ingen vet langtidsvirkningene.
Jeg hadde alltid lyst til dette før, det hørtes så "lettvindt" ut. :eek: Helt til jeg leste skikkelig om det og så bilder av hva de egentlig gjør og fjerner. :eek: :eek:
Jeg hadde ikke gjort dette før jeg hadde ligget på dødsleiet omtrent. Jeg syns det høres vanvittig skummelt ut!!! De lar jo 80 % (eller noe sånt) av hele tykktarmen ligge INAKTIV i magen, mens bare en liten del går rett fra en sammenknyttet magesekk og rett ned til der ting skal ut.
Jeg fikk helt angst da jeg så det. Får frysninger bare jeg hører om det...
Men for all del, det redder jo liv. Skulle bare ønske de fleste prøvde alt annet før de tok operasjon. Noen har vel gjort det og... Vet ikke.
Jeg skjønner ikke at de er nødt å fjerne så mye som 80%, Jeg er sikker på at hadde jeg fått fjernet 20% så hadde vekta pekt nedover. Andre har kanskje større behov men 80% er alt for mye uansett vekt.
Jeg har lest om slike som har tatt sånn operasjon og det funker greit så lenge de har noe å tære på men så snart de ikke har noe å tære på så får de kjempeproblem. Og hva skjer da, jo de blir operert igjen for å fjerne innsnurpingen og dermed så kommer kiloene tilbake fortere enn svint.
Hvorfor fjerner de ikke 30% istedenfor 80%, kan noen svare på det:confused:
Tenker du på magesekken eller tarmen? De fjerner ikke noe av tarmen, men legger ca 80 % (eller noe i den dur) "tilside", den blir inaktiv.
Men du mener kanskje magesekken? Der snurper de vel sammen en stor del av den, jeg aner ikke hvor mye de tar, men jeg tror det er en ganske stor del, og hvorfor de tar så mye aner jeg ikke.... Kunne sikkert snurpet sammen mindre, men jeg skal ikke si noe sikkert for jeg har jo ikke peiling på dette. Husker bare litt fra den skrekkartikkelen jeg leste. :eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.