Du vet ikke om det kun inneholder tørket kokosmelk eller noe annet vi ikke skal ha? Jeg prøver å google, men finner ikke næringsinnhold heller. Hadde vært kjekt med noe tørrmelk/fløte av noe slag på tur. Vanlig tørrmelk inneholder en del karber.
Jeg har notert meg at kh-innholdet i pulveret er høyere enn i vanlig kokosmelk, men det i seg selv er kanskje ikke så rart - skal ta en kikk på en pakke i morgen og rapportere. :) (Om det er aktuelt og du ikke finner det i nærheten av deg, kan vi sikkert fikse noe med posten, forresten)
Uff, da er jeg like langt. Da er det tross alt bedre med noen små bokser med kokosmelk.
Nå er det kanoturer vi gjennomfører, men jeg oppdaget jo fort på turen vi akkurat gjennomførte at noen bokser med hermetikk til og fra har MYE å si. Og de må jo fraktes ut igjen også. Så å tørke seg mat er ikke dumt, for det gjør alle bæringer og fløtinger med kano mye lettere.
Jeg er usikker på det med vanlig helmelkspulver, det er helmelk, noe jeg ikke bruker i hverdagen, men mulig det kan funke på tur, i gryteretter osv der jeg ellers ville brukt fløte. Men det er uten tvil mere karber og melkesukker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.