< Tilbake til oversikten

Genial omelettmaker

Yonah sa for siden:

Jeg digger tupperware( og har kjøkkenskapene fulle), men dette var virkelig en av de mest unyttige tingene jeg har sett, iallefall om man har mikrolokk el.l fra før.

For nøyaktig hva gjør denne så spesiell? Det må jo være noe spesielt annet enn en boks som tåler mikro og som har kull i lokket?

Bonitta sa for siden:

Er ikke alle som har kjøkkenskapene fulle av TW vet du ;)
Men for dem som synes det er pes å dra frem stekepanne for å lage omelett, så er denne genial.

jannesnuppa sa for siden:

Jeg synes den er utrolig grei. Fikk den av en veninne som driver med tw, og den er flittig brukt i dette huset :)

index sa for siden:

Mat helt uten fettstoffer?? Hva skulle vitsen med det være?

Yonah sa for siden:

Man kan da sikkert tilsette fett om man vil.

Men reklamen må jo vise at man kan lage uten fett, for fett er jo farlig vettu:D

Kira71 sa for siden:

Omeletten henger ikke fast i bunnen på beholderen, det gjør det ofte i en del andre TW-beholdere som tåler micro. For det andre er formen på beholderen veldig fin til omelett, pen å se på, lett å skjære opp i skiver etc. Lokket er også veldig lett å ta av, hvis en f eks skal røre litt i omeletten eller lage eggerøre. Det er jo gjerne slik med TW at flere ting kan brukes til det samme, jeg er blant dem som har "haugevis" med TW, men bruker utelukkende denne til omelett. Og er ingen problem å tilsette en god dæsj fløte eller en klatt smør for ekstra smak og fett. Konsistensen blir litt annerledes enn når man steker.

halkatlala sa for siden:

jeg har aldri tenkt på at det går an å lage omelett i micron. kan man gjøre det med ultepro også?

TrillTrall sa for siden:

Hvordan blir konsistensen i denne da? Forøvrig synes jeg nettopp smaken av omletten stekt i smør er halve moroa med omelett! :sikle: Har en lite stekepanne fra Ikea, på den passer akkurat lokkene til mine høyang-kasseroller - perfekt til en omelett av 2 egg!

Og hvor var osten?! Det er da ikke omelett uten ost!!! :confused:

Hva koster denne omelettmakeren forresten? TW er dessverre stort sett alt for dyrt for meg.

amritam sa for siden:

Jeg synes stekepanna er veldig grei å bruke, jeg. Og så slipper jeg å finne plass i skapene til enda flere dingser. Alt skal jo ha sin egen dings for tida, virker det som - det har jeg ikke plass til.

Lemen sa for siden:

Hmm, genialt å ha på jobb der vi kun har micro, og ikke komfyr. Takk for tips! :D

Yonah sa for siden:

Til det er den nok genial:D

TrillTrall sa for siden:

Vi har med stort hell laget omlett bare ved å røre sammen egget med det vi skal ha oppi, helle det på et fat og kjøre det i microen uten noen form for lokk. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.