milja sa for siden:
Dere som kjøper det?
milja sa for siden:
Dere som kjøper det?
Runegutt sa for siden:
Den ekstra jomfruelige koster opp mot 170,- / glass på nærmeste helsekost.
Jeg har nu bytta til Garden of Life fra Living Foods, Extra Virgin Coconut oil.
Den smaker helt lik cocosa, men koster ca 1/3
Runegutt sa for siden:
oooops.
Handler nu på iHerb.com
milja sa for siden:
Får man den på alle helsekost også?
milja sa for siden:
Er den sånn man steker med eller sånn man kan ha i kaffi:)
Runegutt sa for siden:
Jomfruelig er ikke til steking.
Den stekegreia liker jeg ikke. Synes den smaker rart.
Men, stekecocosolje heter Pure, og spisecocosolje heter Extra Virgin.
Cocosa får du på helsekost over alt. Den jeg kjøper nu, finner du neppe på den lokale helsekosten.
index sa for siden:
Jeg bruker Cocosa til nesten all steking (den brune varianten), betaler vel rundt 130,- pr glass for denne. Den grønne smaker litt for mye kokos etter min smak, så den har fått blitt stående i skapet....
smgj sa for siden:
... og vi samler alt baconfett/andefett og bruker dette + smør til steking. Så den brune står i skapet, mens jeg bruker den grønne i bakst i stedet for olje.
pæretre sa for siden:
Jeg har sett at cocosa ekstra virgin koster opp mot 200,- for et glass med 500ml. Det er mye, så jeg har byttet til iherb, og bruker denne: www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Coconut-Oil-Extra-Virgin-32-oz-908-g/7227?at=0&rcode=DEJ352
Er like fornøyd med kvaliteten, og sparer mye.:p
Runegutt sa for siden:
Mens jeg bruker denne:
www.iherb.com/Garden-of-Life-Coconut-Oil-Extra-Virgin-16-fl-oz-473-ml/3111
Minst like bra som Cocosa
index sa for siden:
Blir det ikke baconsmak på alt du steker da? Det jeg liker godt med Cocosaen er at den er helt nøytral, ikke all mat som blir like god ved steking i smør etter mitt syn...
Newstart sa for siden:
Jeg bruker Pure og betaler vel 129,- kr på helsekost.
Newstart sa for siden:
Eller kanskje det var 119,- kr husker ikke helt....;)
smgj sa for siden:
Jo, det setter litt smak, men som regel synes jeg det bare er godt. Andefett er mer nøytralt enn baconfettet da.
Jem sa for siden:
Hei! Jeg har funnet tilsvarende på en grønnsakshandler / innvandrerbutikk borti gata faktisk, til en mye lavere pris, tror glasset kostet under 50-lappen. Vet ikke om du bor i nærheten av en slik type butikk men hvis du bor i Oslo området burde det være gode muligheter.
index sa for siden:
Et billigere alternativ er sikkert ikke dumt! Jeg har vel brukt ca 10 glass siden august, så det blir jo noen kroner av det...
taraquin sa for siden:
Iherb sin fra now foods er billig www.iherb.com/Now-Foods-Healthy-Foods-Virgin-Coconut-Oil-20-fl-oz-591-ml/7090 men gir endel smak. Passer meget bra i wok, asiatiske gryteretter, smoothie etc. www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Extra-Virgin-Coconut-Oil-16-oz-454-g/2505 har lite smak og engner seg i mindre mengder til stekning uten å sette særlig smak.
index sa for siden:
Ikke mye billigere da, inkludert frakt er du oppe i nesten samme pris som Cocosa...
taraquin sa for siden:
Kjøp 2 stykk om gangen, da blir prisen endel lavere pr stykk ;) Ca 85 pr boks mot 120 eller 130 for cocosaen. Men om den varianten som finnes på innvandrerbutikken er av bra kvalitet så er jo den et klart bedre valg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.