< Tilbake til oversikten

I hjemmet idag... :SUKK:

Iset sa for siden:

...Så stod det om Atkins og ei som hadde gått ned 67 kg.

Det er jo greit, og hun har vært kjempeflink og alt det der (DEN forskjellen da, i jøssenavn jeg ble helt lamslått av de bildene!! :eek: ). MEN når skal journalister lære seg å ha fakta på bordet FØR de skriver en artikkel??

Det stod en liste over Atkins-fasene, og på induksjonen stod det:

Tillatt mat: kjøtt, fisk, alle grønnsaker unntatt mais og poteter, oster og alle frukter unntatt banan. :eek: :eek:

Det stod ingenting om FETT!! INGENTING!! Og i artikkelen sa damen at hun ikke spiste sauser, men olivenolje var lov????!!

Jeg blir egentlig litt matt... Jeg hadde ikke skrevet en artikkel uten å visst hva jeg skrev om, for å si det sånn. :rolleyes:

silje sa for siden:

Æsj!
Jeg blir helt matt av alt det der.. jeg orker snart ikke diskutere mer med folk om det, viss ikke man vet mer enn media skriver, så er man jo nesten sikkert feilinformert.
Jeg får stadig kommentarer på at det ikke er bra å ikke spise karbohydrater. Og folk som sier kutt ned på fettet osv..
Nå står jo vekta mi i ro for tiden... men vi får se etterhvert.. om ikke jeg klarer å motbevise dem ;)

silje

forresten så tenker jeg å sende en mail til noen aviser og spørre om de ikke snart kan lage en ordentlig sak på dette... det er vel snart agurgtider, så de bør jo hive seg over dette... ? eller....? hva med å skrive leserinnlegg til aviser/blad? fint viss vi kan samle litt "skrekkeksempler" på hva som er skrevet feil om atkins/lavkarbodietter...

HP sa for siden:

Artikelen er vel "Denne damens Atkinsdiett" - kansje nærmere lindberg enn Atkins da? :snill:

silje sa for siden:

Javel, men viss hun ikke følger Atkinsdietten, kunne ikke artikkelen bare hett "Denne damens diett" da? Eller i det minste presisert at hun bare var inspirert av Atkinsdietten...

Silje:)

Iset sa for siden:

Nemlig, dessuten beskrev jo artikkelen ATKINS's prinsipper, alle de fire fasene osv. ;) Så de prøvde å beskrive Atkins-dietten, men uten å være helt heldige med det.

Muskat sa for siden:

Journalister er bare vanlige folk de også. En god regel når dere blir intervjuet er å be om å få se artikkelen før den går i trykken. Særlig ukebladjournalister har god tid til å sende ut artiklene til dere. De fleste setter stor pris på å få rettet opp denne typen feil før ting blir trykket. Feil er enda mindre morsomme for journalistene som har skrevet dem enn for oss som leser.

Muskat

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.