Spiser du måltider, eller spiser du når du er sulten?
Det heter seg jo at man på lavkarbo skal spise når man er sulten, til man er mett, og ikke mer enn dette. Ikke når man kjenner sug.
Men når man er sammen med andre, så forventes det kanskje at man spiser måltider. Og dermed må man kanskje spise når man ikke er sulten. Eller man er sulten, men kan ikke spise for det er halvannen time til middag.
Når jeg er alene, bare meg, så spiser jeg kanskje et par ganger om dagen, og drikker gjerne noe varmt, gjerne eggemelk, kaffe med fløte eller te.
Og jeg holder meg mett.
Hvordan gjør dere det, spiser dere de "daglige måltider", frokost, lunch, middag, ettermiddag, kvelds... - eller når der er sultne?
Jeg spiser fast tre ganger dgl og når jeg er skikkelig sulten. Jeg er aldri avhengig av andre slik du nevner fordi jeg tviholder på egen rutine. Jeg kunne ventet 1,5 time på middag men ikke klart å spist uten sult.
Når jeg er hos min kjære og hans foreldre, så må jeg liksom spise som de spiser. Og da spiser jeg gjerne i halv 11 tiden, sein frokost. Middagen er da rundt 1600. Jeg er alltid skrubbsulten sånn i 14 tiden. Hvis jeg da ikke spiser så blir det snop, eller bolle, (da jeg ikke gikk på lavkarbo), nå på lavkarbo, så burde jeg jo spise når jeg er sulten, og ikke vente da de to timene og bli skikkelig kvalm og dårlig.
Når jeg er hjemme, og kanskje spiser middagsrester til frokost/lunsh - så er jeg mett til langt på dag og føler ikke denne sulten.
Hvis jeg venter for lenge med å spise, så blir jeg helt desperat etter å spise noe mens jeg venter på at maten skal bli klar. Klarer liksom ikke sette sulten til side.
Ok. Prøvd å drikke masse te med noe oppi? Ikke noe galt med å spise litt nøtter heller, da, men bare om du klarer å begrense deg. Ikke så lett om man er skrubbsulten. Du kan spise litt nøtter eller ost når du er nettop begynt å bli sulten sånn at du ikke trenger mange nøtter selvsagt. Eller du kan mekke egen middag når du er sulten.
Jeg må nok bare putte noe i munnen, og redde dagen. Men selv om de er positive til lavkarbo, så er det en del de synes er rart. F.eks så kunne jeg gjerne kjøpt meg et grillet kyllinglår på shoppingrunden, hvis jeg ble sulten. Det ville mettet, vært godt, og inneholdt masse sunne proteiner, og lite karber. Men det er jo HELT RART .....
god ide med kjøtt. at de synes det er rart går over. de blir vant til det med tida.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.