< Tilbake til oversikten

Hold i siden?

stinei sa for siden:

Jeg aner ikke om dette engang har med kostholdet å gjøre, men jeg må bare spørre. Flere ganger den siste tiden har jeg våknet med hold i siden. Slik som man får av å løpe. Nitten ganger har jeg til og med våknet av det om natta fordi det gjør vondt når jeg snur meg. I dag våknet jeg av det litt før 6, og om det har blitt bedre så er det fremdeles litt plagsomt nå litt før 8.
Kan det ha med maten å gjøre? Er det noe kroppen min trenger? Eller et det noe helt annet?

Kitt sa for siden:

Hvilken side? Er du ellers i form? Hvordan er avføringen? Er det noe du gjøre som kan gjøe det bedre? Feks strekke deg, krølle deg sammen....

Dette høres slett ikke ut som vanlig hold, nei!
Det kommer jo pga anstrengelse, ikke av seg selv.

smgj sa for siden:

Enig med Kitt. Det virker rart at dette skulle være vanlig treningshold...

lavkarbofatso sa for siden:

Sånn har jeg også hatt helt siden jeg begynte på lavkarbo, minner om smertene man kan få når man snur seg og er gravid. Ble redd jeg var gravid en stund, men er ikke det heldigvis. Jeg har også leggkramper og krampe under bena i perioder, har tenkt at kanskje det har en sammenheng med det, at det blir en slags krampe i musklene i magen. Jeg får det fra lysken og opp til under ribbena der man gjerne får hold. Merkelige greier!

Kitt sa for siden:

Skjønner hva du mener, men det likner da ikke på hold!:confused:
Dersom du tar magnesium- tilskudd, minimum 500mg pr kveld, slipper du disse krampene!

stinei sa for siden:

På høyre side. Og jeg er ellers i god form (bortsett fra den dumme overvekten) og avføringen er normal. Ble mye bedre av å bevege meg, så jeg har gått to lange turer i dag. Var aller verst å ligge, og jeg prøvde å slappe av på sofaen men det var bare vondt.Har ingen kramper eller lignende, bare dette vondtet i siden som kjennes veldig ut som hold.

Kitt sa for siden:

Kan være en nyrestein som ligger og lurer! Da hjelper det veldig med bevegelse!
Syns du skal ta det opp med legen din til uken, evnt bli henvist til CT for å finne ut om det er noe der!
Nyrestein som ligger slik kan gi akutt betennelse evnt blodforgiftning. En venninne lå i koma i flere dager av den grunn for bare noen uker siden!:eek:

stinei sa for siden:

Hjelpes! Det hørtes ille ut! Ok, lege til uka da!

stinei sa for siden:

Tror jeg har funnet ut hva det er. For resten av ryggen begynte også å gjøre vondt, og da jeg tok voltaren så forsvant holdet også. Så antar det bare var muskulært. Jeg var ute og gikk i skogen på fredag, så da har jeg sikkert feilbelastet kroppen og derfor bare har vondt på ene siden :-)

Kitt sa for siden:

Kan høres ut som en plausibel forklaring!:)
Trodde du hade hatt det lenge, jeg, siden du sa du hadde våknet nitten ganger av det. I mitt hode ble det nitten netter, liksom!:p

stinei sa for siden:

Ha ha, det skulle være noen netter, ikke nitten. Autokorrektur!

Kitt sa for siden:

Da stiller jo saken seg litt annerledes, ja!:p

BitTorres sa for siden:

Spiser du vanlig mat da? Fugl, fisk, skalldyr, grønnsaker, bær o.l?

stinei sa for siden:

Ja, spiser alt kroppen trenger. Helt bra i dag, så da var det nok bare muskulært.
Men tusen takk for alle svar! :klem:

Nordmørsloppa sa for siden:

Jeg hadde samme problem, men det stoppa da jeg begynte på magnesium pga leggkramper :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.