< Tilbake til oversikten

Holdbarhet på cocosa og kokosmel?

MariaB sa for siden:

Jeg har cocosa og kokosmel som ble kjøpt i løpet av fjor høst en gang. Hvordan er holdbarheten på dette? Kokosmelet lukter forsåvidt bra. Blir det harskt kanskje?

Kitt sa for siden:

Cocosa holder seg i evigheter i kjøleskapet. Kokosmelet mitt er i hvert fall 2-3 år gammelt og er helt fint i sin tette pose!:)

MariaB sa for siden:

ok, cocosaen er oppbevart i en skuff...på tide å kjøpe ny da kanskje? :p

smgj sa for siden:

Høh. Min har jeg hatt iallfall i et år i skapet og den er like fin... Det er flerumettet fett som harskner. :)

MariaB sa for siden:

ok, takk for svar! Da er det iallefall ikke verre enn å prøve ;) Det er den brune varianten, om det skulle ha noe å si. Ikke ekstra virgin.

smgj sa for siden:

Jeg har begge. De er sånn ca like gamle (bruker ikke så mye cocosa, jeg .. mannnen liker verken kokossmaken eller den nøytrale, så jeg lurer den grønne inn i bakverk og den brune kun når jeg lager mat alene.. :( )

amritam sa for siden:

Kokosolje har veldig lang holdbarhet også i romstemperatur. Så lenge det smaker greit, er det nok ingen fare.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.