Tenkte å samle alt av konkurranse rettet trening under en og samme tråd, så her er det bare å slenge seg med for alle dere som trener spesifikt mot et mål. Ikke nødvendigvis en konkurranse, men det kan f.eks være å slå personlige rekorder i tid, styrkeløft etc:)
Velkommen skal dere være!
Selv skal jeg stille i et motbakkeløp, men ikke før til neste år. Jeg deltok i år som mosjonist på tida 32min. Vinneren i konkurranseklassen knuste fjordårtets rekord og gikk i mål på 11min (!!) ..litt av ei fjellgjeit :cool:
Løpet er " Ljøsåa opp". 1,8 km, 450 høydemeter. VELDIG bratt altså..
De beste jogger hele veien opp, jeg gikk i rask gange.
De som kom til sist i konkurranse klassen gikk inn på rundt 26 minutt, så jeg burte ha en grei sjangse på å ikke komme sist neste år
Ellers skal jeg delta i noe som heter "stig`s gym Autum Games" en crossfit rettet sirkeltrening-aktig hinderløype, med mye morro.
Der er også målet og ikke komme sist.
Dette er i september :p
Gleder meg til å høre hva dere andre har som treningsmål fremover!
Jeg henger på, med Oslo Maraton 10km i september som mål. Tid er vrient, men så den lavest sidede gruppa var på under 1:20, og med 1:27 i går burde det være mulig.
Løping: Målet er Sommerløpet i Kristiansand den 11.august, 10 km. Vurderer også å melde meg på samme distanse på Oslo Maraton. Tid er litt for tidlig å si noe om ennå, men jeg vil ikke komme sist:) Oppdaterer med tidsmål når jeg kjenner løpeformen bedre.
Sykling: Jeg tror ikke det blir noen ritt på meg i år, hvis jeg ikke finner noen mindre ritt i løpet av sommeren som jeg bare kan slenge meg på. Målet jeg jobber fram mot neste år er Colorline Setesdal Tour, 210 km fra Kristiansand til Hovden. Har et håp om å klare det på rundt 9 timer, men det er enda litt tidlig å gjette på tid...
Gjennomført en tabataøkt med pøflgende rolig løp i dag. Skal jo være bra effektivt, men det jeg funderte på var om man sulle kjøre flere serier? Ikke det at jeg ikke tar meg ut i løpet av de 4 min, men ? Med svak motbakke er jeg skutt i hvert fall og en tur på 20min var nok! Men burde jeg kjørt 4min til på hjemvei?
Planen foreløpig innen løping er:
-1 økt tabata eller annen type intervall
-1 langljøring 5-10km
-1 økt med fokus på intensitet over litt tid, 2km raskt på mølle, gå opp slalombakken el.l.
Så suplere med styrke (minst 2økter, en volum og en utholdende) og annen aktivitet etter lyst og mulighet.
Jeg har pr idag kun et mål i sommer, og det er unionsmarathon løpet som arrangeres i Rømskog komune hvert år. Det startet som en markering i 2005 da det var 100 år siden unionsoppløsningen, halvparten av løpet går i Norge og halvparten sverige, altså krysses grensen. Men jeg løper bare halvmaraton, og i år går løpet 7 juli. I år har jeg jobbet mye med å øke muskelstyrke, og har derfor nesten ikke fått trent løping i det hele tatt. Jeg håper å kunne komme i mål på 2 timer, men det er tøft, i og med at det er muligens det hardeste halvmaratonet i sør norge. Svært kupert, med en 2 km oppoverbakke midt i løpet, som det kan ta 12-14 minutter å forsere, den er bare så bratt, att det halve kunne vært nok.
Nåja, nå forbereder jeg med med intervalldrag 1-2 dager i uka, og en dag med 13-15 km løping i konkuransefart. Maten blir fetere og fetere etterhvert som dagen nærmer seg , og karboene nærmer seg nå 30 gram pr dag, jeg kommer til å ligge på ca 10 g siste uka, for å maksimere forbrenningen. Blir mye omelett med skalldyr og fete supper - ikke så godt i sommervarmen, men hva gjør man ikke for å ha en god opplevelse under løpet. Hele løpet går stort sett i skogen, på grusvei, og det kan være VARMT - ifjor ble flere hentet av luftambulansen på grunn av heteslag. Så det er greit å ikke gå på sukker, bare vann.
Jeg merker også at det går best for meg når jeg ikke varmer opp, og starter i et relativt høyt tempo. Snodig, men sånn er det.
Løp nok litt mye med den mila i forrige uke, kjenner "noe" i knærne, så trene litt alternativt. Svømming i dag, 2000 m.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.