< Tilbake til oversikten

Lavkarbospørsmål

lille engelen sa for siden:

Hei, jeg driver å lager litt lavkarbo mat til mat og gubben, fordi han har litt for mye av det gode, høyt blodtrykk og legen er bekymra.
Det jeg lurer på er, får man vondt i magen av lavkarbo med det samme??
For min del har jeg vært slapp og sliten, ligget i senga hele dagen, men det kan være fordi jeg er deppa. Vondt i hodet mitt idag også, noen som kan svare meg???

VSB sa for siden:

Helt vanlig hvis du går så lavt at du kommer i ketose.

Nerthus sa for siden:

Sjekk ut nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min - der får du svar på det meste en nybegynner på lavkarbo vil ha behov for å vite :)

Spis nok mat og drikk godt med vann!

for min del spiser jeg bare for å holde gubben med selskap, jeg har en muskelsykdom som gjør at jeg ikke spiser alt jeg trenger, jeg har derfor opperert inn en micey i magen for mange år siden, det er der jeg får min hovedmat i løpet av døgnet. Jeg spiser derfor bare litt av den maten jeg lager, han spiser resten.
:D

Vann ja, han er jo skikkelig cocaholiker.... :eek:

når er vanlig at man kommer i ketose??:rolleyes:

Nerthus sa for siden:

Da spørs det hva den maten du får gjennom micey inneholder - er det mye karbohydrater? Er du uvant med å spise fet mat fra før av, kan det gi litt ubehag i starten. Start med små mengder fett og øk heller på, men som sagt, det avhenger av hva du ellers får i deg av næring. Inneholder den andre maten mye kh, må du være forsiktig med fettet - du kan risikere å legge på deg - men det er kanskje ikke noe problem?

Nerthus sa for siden:

Sjekk ut nybegynnertråden jeg linker til i min signatur. Noen dager på lavkarbo er ofte nok til å komme i ketose, men det avhenger av totalt inntak av karbohydrater.

nei, hehe... det er det som er litt av poenget :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.