< Tilbake til oversikten

OBS OBS iHerb

elien sa for siden:

Hei

Har savnet pakker fra iHerb i det siste. Tror jeg fikk en forklaring i dag.

Kom en hentelapp, med oppkrav. Å jeg vet jeg ikke har gått over grensen. Tok en telefon, å fikk forklart følgende.

iHerb har satt porto med på verdien utenpå pakken, det vil bli mye feiltoll fremover. Vis det skjer deg, ring å fiks før du henter ut. Blir bare klatt å ta det etterpå.

Tollvesenet/posten har gitt beskjed til iHerb at de må rette opp i dette.

Å jeg har 10 pakker på vei, kan bli noen telefoner:eek:

Elin

Bønna200 sa for siden:

Og jeg har seks pakker på vei... Men greit å være forberedt, så takk for at du sier fra. :)

elien sa for siden:

Ser på pakkene som er på vei fra iHerb, ser ut som vis de rekner med det som er vareprøve som verdi på pakkene så har jeg et problem med noen pakker. Vis jeg lar være å hente pakker fra iHerb, blir de da sendt tilbake å en får pengene tilbake uten porto senere. Når de får de tilbake? Sånn som vis det ikke kommer inn pga importforbud:confused:

Skriver kanskje tungt, men håper det er noen som forstår:confused:

Elin

Bønna200 sa for siden:

Jeg har hørt at noen har fått pengene tilbake etter et halvt år. Jeg gjorde det på den måten da jeg bomma for noen måneder siden, men jeg har fortsatt ikke fått pengene.

j88 sa for siden:

er noen månder siden min ble sendt tilbake, men har enda ikke fått igjen pengene

elien sa for siden:

Får bare vente å se hva som skjer, har en tendens til å ta sorgene på forskudd:eek:

Elin

kamp sa for siden:

Skjedde akkurat med meg også men men..

elien sa for siden:

Glemte å skrive det at det tok 15 min fra jeg snakket med de til det var fikset. Å jeg kunne hente pakken på posten uten å betale:)

Elin

Ingro sa for siden:

Hvem skal jeg ringe? Fått en pakke jeg vet er under tollgrensa, men fått beskjed om å betale 200 kr i toll...

elien sa for siden:

Har et tlfnr, vet ikke om jeg kan legge det ut?? Noen som vet???

Elin

Ingro sa for siden:

Er det et offentlig telefonnr kan man vel legge det ut? Kan du evt sende det til meg, mulig det er litt seint å ringe nå... kjedelig å betale dobbel pris på en pakke pga feil fra dem,...

elien sa for siden:

Du kan rige 23147700, tror det er kundesenter utland

Elin

Dietta sa for siden:

Skjedde her for et par måneder siden. Da kom det et brev med beskjed om en pakke fra Iherb som måtte fortolles. Brevet var fra Godssenteret på fortolling, Posten Norge.
*Løper for å lete etter det *

Den som leter finner :D
Du kan ringe 23 14 90 00 eller sende mail til [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL]

Tiki sa for siden:

Er dette slik et problemet er fikset nå tror dere? Har tenkt å legge inn et par bestillinger, men kjenner jeg kan vente hvis det blir mye ekstra styr.

elien sa for siden:

Vet ikke om det er fikset, men skulle tro det. iHerb har ihvertfall fått beskjed ifølge saksbehandler jeg snakket med i går:)

Elin

elien sa for siden:

Å i dag kom det 3 hentelapper fra iHerb med postoppkrav, blir nok en tlf på mandag:p
Da mangler jeg bare 6 pakker:D

Elin

ElisaT sa for siden:

Skulle hente pakken min i dag, og fikk beskjed om at det kostet 180 kroner... Så nå har jeg sendt en e-post til tollvesenet, håper de ordner opp! Jeg trenger Udo's choice-oljen min snart :D!

annex sa for siden:

Jeg venter litt med neste bestilling.
Fint om dere oppdaterer når det er fikset!

vibsen sa for siden:

Jeg har vært i kontakt med iherb på mail, og de lover at feilen er ordnet nå.

Tiki sa for siden:

Så bra, for nå klør jeg i fingrene til å få sendt et par ordre.

annex sa for siden:

Deilig, da sender jeg inn min bestilling som ligger klar i handlekurven!
Takk for oppdateringen!

elien sa for siden:

Fant ut i dag at det ikke har noe å si om en ringer 04004 eller 23147700. En må i gjennom samme prosedye uansett.

Men hadde 3 pk, å fikk fjernet avgift på alle. Var litt usikker på vareprøveverdi, men det gikk greit.:D

Men dette her har laget utrolig mye unødvendig arbeid for posten, annen hver telefon var nå om iHerb.:eek::confused:

Dette var fire pakker, 6 igjen:p

Elin

ElisaT sa for siden:

Jeg ringte akkurat og fikk beskjed om å sende e-post, de hadde ikke kapasitet til å svare på ALLE Iherb-henvendelsene på telefon...

elien sa for siden:

Jeg måtte også sende kopi av ordren på mail, å fikk et saksnr. Kunne då ringe tilbake å de tok det. Men det er kanskje forskjell, jeg har så mange pakker på vei, å det fremkommer ikke på hentelapp beløp eller noe dato på pakken. Jeg må få beskjed fra kundesenter på beløp å dato så jeg kan sende kopi av rett ordre:p

Elin

Catwoman sa for siden:

Hmm.... Skulle bestilt Udos och Cocosa i dag, men da venter jeg noen dager...

elien sa for siden:

Vis du ser innlegg lenger opp, så er dette fikset:)

Elin

Catwoman sa for siden:

:o Leste visst det ja, og glemte det igjen sekundet etter........ Kan man skylde på ammetåka når barnet er fyllt 10 år? Eller kan jeg skylde på altzheimer når jeg er fyllt 40?:o

ElisaT sa for siden:

Jeg fikk bare beskjed om å forklare saken og oppgi kollinummeret. Men jeg har jo kopi av ordren hvis de trenger den. Får bare håpe det går raskt! Får post i butikk beskjed, eller hva gjør jeg?

elien sa for siden:

De må ha kopi av ordren, tror jeg.

Alt kommer opp på post i butikk, har selv nettopp hentet mine tre. Alt er elektronisk, du kan også gå inn på sporing av post, når avgiften er fjernet så komme dette opp på siste hendelse:)

Elin

elien sa for siden:

Jeg har det alltid sånn, egentlig:eek:
Å vet ikke helt hvilken "skuff" jeg skal putte det i. For de er det mange av:D

Elin

ElisaT sa for siden:

Sjekket på nett, ingenting har skjedd. Jeg får bare avvente svar, har gitt beskjed på posten at de ikke må sende pakken tilbake. Har tid på meg, men jeg vet aldri hva som kan skje ;).

Chamomilla sa for siden:

Jeg har fortollet to pakker, to ganger ca 175 kr. :( :(

Nix sa for siden:

På "siste hendelser" står det:
"The customer was not available on the 1st attempt. A 2nd attempt will be made."

Har de vært for å levere varene da, eller? Trodde man skulle få "varsel" i posten(?)

ElisaT sa for siden:

Hvis du har bestilt levering med DHL kommer de på døra. Sjekk på ordren din, vanlig frakt (på posten) koster 4-6 dollar, tror DHL-frakten koster 20 dollar?

Nix sa for siden:

Finner ingenting om det på min ordre, men har betalt 26,45 dollar i frakt, ja.

elien sa for siden:

Du kan sikkert ennå sende domumentasjon på mail, å be om å få tilbakebetalt. Kundesenter utland er veldig klar over iHerb har gjort feil

Elin

elien sa for siden:

Fikk 2 lapper med oppkrav i dag. Å når jeg ringte å fikk det fikset så på det de kunne se så var det ikke flere fortollinger på gang (på meg).

Fikk en "vanlig" hentelapp på en pakke sendt den 9/6, så det ser ut som det er fikset på den tiden. For der var ikke porto med på summen utenfor, ikke verdien på vareprøven heller. Men vis andre opplever noe annet så gi beskjed:)

Elin

ElisaT sa for siden:

Åhhh, det har fortsatt ikke skjedd noe på postens side med pakken min... Vil ha den nå :D! Skal jeg ringe igjen? Fikk bare et surt svar i går.

elien sa for siden:

Jeg syntes du skal ta en telefon, du har nok bare vært "uheldig" med saksbehandler. Jeg har nå ringt fredag, mandag og i dag. Har ikke vært noe problem.

Jeg forstod det som du har sendt en mail på dette, du har da fått et saksnr i retur på mailen. Det saksnr må du ha klart når du ringer. De har då fikset det mens jeg var på tråden. Først har jeg ringt å fått beløp på pakken, slik jeg sender rett kopi av ordre. Så når jeg har fått saksnr har jeg ringt tilbake.

Men ikke i dag, då tok vi det i en engang.
Jeg har fått teken på dette nå. Så det jeg gjorde var å ha mailen(adr er [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL]) klar med sendingsnr i emnefeltet, å mens jeg hadde saksbehandler på telefonen så tok jeg kopi fra iHerb limte inn å sendte avgåde. Fikk retumail med saksnr med en gang, sa det å vips så var tollen fjernet.

Lykke til:)

Elin

ElisaT sa for siden:

Takk, da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen tidlig :)!

Gracella sa for siden:

Jeg fikk pakke fra iHerb hvor portoen var blitt "innbakt" og dermed fikk jeg en lite hyggelig forenklet tollbehandlingsgebyr pluss momsregning sammen med hentelappen.
Jeg tok utskrift av bestillingen min fra iHerb hvor det går fram at portoen er med i beløpet og tok den med på posten sammen med hentelappen/regningen.

Så fikk jeg posten til å ringe og ordne opp i det, det har jeg gjort før. Det blir litt venting, men det ordnet seg denne gangen også :).

elien sa for siden:

Sikkert grei måte å gjør det på, men nå hadde jeg 10 pakker på vei:eek:. Å hadde ingen peiling på hva som var på de enkelte pakkene:confused:

Elin

Gracella sa for siden:

Hvis du vet at alle er under 200 NOK, så ville jeg tatt utskrift av alle bestillingene (jeg strøk ut HVA det var jeg hadde bestillt) og tatt de med. Det er et referansenummer på hvet bestilling, og det matcher nummeret på pakken

elien sa for siden:

Det referansenr kunne de ikke se, for dårlig scanning av merkelappene på posten, men tror jeg ikke har flere med oppkrav på vei:D Men er ikke heeeelt sikker:p

Elin

Yrla sa for siden:

DEt jeg gjorde og da ordna det seg raskt, var å kopiere ordren der det sto beløpet for frakt og varer og sendte det til [email][email protected][/email] til tross for at jeg bor i oslo. Da ble utgiften fjernet på dagen og jeg hentet så pakken uten gebyr. Man trenger altså ikke kontakte iherb.

Bravo sa for siden:

Er feilen rettet opp hos Iherb nå - noen som vet? Er det "trygt" å bestille fra dem nå?

ElisaT sa for siden:

Hurra! Fikk e-post fra posten i dag om at feilen var rettet opp :)!

elien sa for siden:

Tror ikke det er noen som har sagt en må ta kontakt med iHerb

Elin

elien sa for siden:

Står lenger oppi tråden at det er fikset

Elin

elien sa for siden:

Så bra, jeg hadde aldri vært så tolmodig. Hadde ringt å purret:D

Elin

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.