< Tilbake til oversikten

Blir så fort mett...

Sjokoladebananen sa for siden:

Dere jeg blir så sinnsykt fort mett! Enkelte dager er det så vidt jeg passerer 1000 kcal. Ja jeg vet man ikke skal henge seg opp i kalorier men man bør vel i allefall ha ett nogenlunde kcal nivå alikevel. Stort sett klarer jeg komme opp i 1200-1300 kcal, men da må jeg tvinge i meg maten.
Bør jeg fortsette å holde øye med kcal nivå eller skal jeg bare tenke på karbene? Er på ketolyse...

senorita sa for siden:

Du kan jo spise litt mer fett i maten,bruke fløte, smør etc :) Da raser kaloriene fort på :)

Rin sa for siden:

Om du ikke er veldig slapp eller viser andre tegn til å få for lite energi, slapp av og spis så mye som du føler for - det går seg som regel til etterhvert. :) Jeg hadde også veldig dårlig apetitt da jeg begynte å spise ketogent, tror det er ganske normalt. Om du blir trøtt og matt kan det være greit å ha noe smått og energitett å ty til - ostebiter, oliven, avocado, spekeskinke og rømme, et eller annet som utgjør ganske mye energi i bare et par biter.

shailene sa for siden:

Det er ikke bra for forbrenninga i lengden å spise så lite.. Men det er gjennomsnittet som er viktigst, så om du spiser litt lite enkelte dager er ikke det noe krise. Ukesnittet bør iallefall aldri være under 1200-1300 kcal, er man overhode aktiv eller overvektig bør det være høyere.

Yrla sa for siden:

er det diett.no som har regna det ut? er du sikker på at du har veid nøyaktig og fått med alt? om du ikke er sulten ville jeg ikke tvunget i meg noe mer. Kroppen tar sikkert energi fra eget fettlager. Om du ikke er veldig aktiv eller høy er det neppe noe å uroe seg for.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.