< Tilbake til oversikten

Marevan og vektoppgang

mysil sa for siden:

Jeg har stått på marevan i 6 mnd nå pga blodpropp, på denne tida så har jeg gått opp alt (drøye 7 kg) jeg hadde gått ned. Kostholdet er det samme som før marevanstart, eneste som er endret er at jeg også måtte slutte på p-piller. Er det marevan (evnt p-pilleslutt) som kødder til kroppen og gjør at jeg legger på meg? Kan nevnes at jeg nå er frisk fra pcos og at syklusen har blitt normal.

Photobscura sa for siden:

Jeg har ikke opplevd det selv, men ser at andre har fortalt de har gått litt opp i vekt etter p-pilleslutt. Vil vel anta det stabiliserer seg når hormonbildet i kroppen din er i vater igjen. :)

Gratulerer med å være frisk fra PCOS! Har selv spist meg mer eller mindre helt symptomfri fra det, og det er en velsignelse! :)

Dietta sa for siden:

Jeg brukte marevan i over et år for mange år siden, men merket ingen vektoppgang. Ville tro, som Photo sier, at det er p-pilleslutten som er synderen :)

mysil sa for siden:

Oki, så det er p-pillene som er synderen her også ja, det hadde jeg faktisk ikke trudd :p Da er det vel p-pilla som er synderen når det gjelder økt hårvekst også da tenker jeg, og ikke PCOS som har blussa opp igjen. Takk for svar begge to i hvertfall :)

Photo: Takk! Godt å bli kvitt PCOS så "enkelt" som å bytte kosthold :D Får håpe du også blir helt kvitt det også :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.