Jeg har stått på marevan i 6 mnd nå pga blodpropp, på denne tida så har jeg gått opp alt (drøye 7 kg) jeg hadde gått ned. Kostholdet er det samme som før marevanstart, eneste som er endret er at jeg også måtte slutte på p-piller. Er det marevan (evnt p-pilleslutt) som kødder til kroppen og gjør at jeg legger på meg? Kan nevnes at jeg nå er frisk fra pcos og at syklusen har blitt normal.
Jeg har ikke opplevd det selv, men ser at andre har fortalt de har gått litt opp i vekt etter p-pilleslutt. Vil vel anta det stabiliserer seg når hormonbildet i kroppen din er i vater igjen. :)
Gratulerer med å være frisk fra PCOS! Har selv spist meg mer eller mindre helt symptomfri fra det, og det er en velsignelse! :)
Jeg brukte marevan i over et år for mange år siden, men merket ingen vektoppgang. Ville tro, som Photo sier, at det er p-pilleslutten som er synderen :)
Oki, så det er p-pillene som er synderen her også ja, det hadde jeg faktisk ikke trudd :p Da er det vel p-pilla som er synderen når det gjelder økt hårvekst også da tenker jeg, og ikke PCOS som har blussa opp igjen. Takk for svar begge to i hvertfall :)
Photo: Takk! Godt å bli kvitt PCOS så "enkelt" som å bytte kosthold :D Får håpe du også blir helt kvitt det også :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.