Beklager om dette er tatt opp tidligere, er ny her.
Sitter og vurderer ketolysekuren. Har vært på lavkarbo siden mandag, og har stort sett holdt meg under 30 kh, eller litt over. Er ikke 100% sikker, gjorde et lite anslag. Det med mest karbohydrater jeg har i meg er vel egentlig skyr. Men har stort sett maks 1 skyr om dagen! (unntatt i går, da det var godt og varmt ute, da frøs jeg ned en skyr og nøt den frossen. Mmmm) Har opplevd litt kvalme og hodepine (til tross for at jeg drikker mye vann), og litt rar mage nå nylig, og jeg antar det er kroppen som tilpasser seg. Risikerer jeg å havne i ketose, eller må jeg senke karboinntaket ytterligere?
Uansett, finnes det et enkelt kosttilskudd jeg kan ta som ikke krever at jeg punger ut så mye penger? Jeg er en fattig student uten jobb og med sommerferie (har søkt!) for øyeblikket, så har EGENTLIG ikke råd til startpakken. Vet at disse kosttilskuddene optimaliserer ketolysekuren, men jeg har det ikke megatravelt med å gå ned i vekt. Har såvidt råd, men er sterkt i vurderingsfasen om det er verdt det for meg.
Dersom du passer på å spise variert med mye grønnsaker, må du strengt tatt ikke ta disse tilskuddene. Om du skal invistere i et, ville jeg valgt magnesium.
Magnesium spiller inn i så mange av kroppens funksjoner og hjelper på leggkrampene det er vanlig å få på ketolyse!
Jeg vil nok si du alt er i ketose og bare kan fortsette sånn!:)
Alright. Er ikke veldig dreven på å fikse mat selv, så får be pappa hjelpe meg, siden jeg bor hjemme for øyeblikket. (litt bortskjemt...)
Kanskje jeg skal kjøpe ketostix bare for å sjekke. Også lurer jeg på... paranoid som jeg er. Bruker Møller's Dobbel Omega-3 for øyeblikket. Er det eneste vi har i huset, og det var det jeg brukte før (har også brukt vitaminbjørner, men antar kanskje søtningsstoffet er litt dumt?).
Har ikke brukt noe tilskudd. Hadde litt kramper i leggene om natten i beynnelse, men ikke noe ellers hatt noen merkbare problemer med å ikke ta tilskudd.
Jeg passer heller på variert mat. Får en viss oversikt av hvor mye jeg får i meg ved å bruke diett.no
Når det er sagt så har jeg ikke sjekket på andre måter om jeg har mangler, så dette er ikke en anbefaling... (sånn for å si at jeg ikke kan påstå at du ikke skal ta anbefalingen til ketolyseboken på alvor basert på hva jeg syns passer for meg :))
Har ikke ketolyseboken. :) Men jeg var på apoteket tidligere i dag og kjøpte magnesium kosttilskudd, kostet ikke så mye.
Også kjøpte jeg ketostix. Fargen ble litt mørkerosa, lå på 6 på den lille flasken tror jeg. ca. litt mindre eller litt mer. :p Tror det betyr at jeg er i ketose? Det lå hvert fall på middels nivå.
Et hvert utslag er utslag! Man kan ikke være litt i ketose, liksom!:)
Husk at du må måle om kvelden, minst to timer etter siste måltid, for at du skal kunne stole på resultatet.
Veldig mørk utslag KAN bety at du drikker for lite!:eek:
Åja, jo, målte jo rundt midnatt, så det er jo på kvelden-ish, og det er ganske lenge etter siste måltid. Har ikke spist så mye i dag. Da antar jeg at jeg er i ketose da. :)
Får måle igjen om noen dager. Sliter enda med døgnrytme og sånt. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.