Beklager om dette er tatt opp tidligere, er ny her.
Sitter og vurderer ketolysekuren. Har vært på lavkarbo siden mandag, og har stort sett holdt meg under 30 kh, eller litt over. Er ikke 100% sikker, gjorde et lite anslag. Det med mest karbohydrater jeg har i meg er vel egentlig skyr. Men har stort sett maks 1 skyr om dagen! (unntatt i går, da det var godt og varmt ute, da frøs jeg ned en skyr og nøt den frossen. Mmmm) Har opplevd litt kvalme og hodepine (til tross for at jeg drikker mye vann), og litt rar mage nå nylig, og jeg antar det er kroppen som tilpasser seg. Risikerer jeg å havne i ketose, eller må jeg senke karboinntaket ytterligere?
Uansett, finnes det et enkelt kosttilskudd jeg kan ta som ikke krever at jeg punger ut så mye penger? Jeg er en fattig student uten jobb og med sommerferie (har søkt!) for øyeblikket, så har EGENTLIG ikke råd til startpakken. Vet at disse kosttilskuddene optimaliserer ketolysekuren, men jeg har det ikke megatravelt med å gå ned i vekt. Har såvidt råd, men er sterkt i vurderingsfasen om det er verdt det for meg.
Dersom du passer på å spise variert med mye grønnsaker, må du strengt tatt ikke ta disse tilskuddene. Om du skal invistere i et, ville jeg valgt magnesium.
Magnesium spiller inn i så mange av kroppens funksjoner og hjelper på leggkrampene det er vanlig å få på ketolyse!
Jeg vil nok si du alt er i ketose og bare kan fortsette sånn!:)
Alright. Er ikke veldig dreven på å fikse mat selv, så får be pappa hjelpe meg, siden jeg bor hjemme for øyeblikket. (litt bortskjemt...)
Kanskje jeg skal kjøpe ketostix bare for å sjekke. Også lurer jeg på... paranoid som jeg er. Bruker Møller's Dobbel Omega-3 for øyeblikket. Er det eneste vi har i huset, og det var det jeg brukte før (har også brukt vitaminbjørner, men antar kanskje søtningsstoffet er litt dumt?).
Har ikke brukt noe tilskudd. Hadde litt kramper i leggene om natten i beynnelse, men ikke noe ellers hatt noen merkbare problemer med å ikke ta tilskudd.