< Tilbake til oversikten

Tabbe ang. vask av kjøkkenbord. Hjelp!

rut311 sa for siden:

Hei!

Jeg leier en hybel, og på kjøkkenet har de drevet på med å male taket. I den forbindelse så har maleren dekt til kjøkkenbordet med plastikk. Problemet oppstod da jeg dro av plastikken, for det viste seg at det var noe gummi/lim/klebrende greie som satt fast i bordet. Det gikk ikke vekk med bare vann og såpe, så jeg så ingen annen utvei enn å bruke skurekrem, som funker på det meste. Men, det bordet er ganske nytt, og matt i lakken. Hvitt. Og nå har der jeg skura blitt skikkelig blankt!! Er redd jeg har skura bort det matte.. går det an?? Eller er det et belegg jeg kan få bort..?

Trenger virkelig råd her.. bordet koster jo flere 1000!

Dilly sa for siden:

Kjøp litt gulvpolish eller bilvoks og polér bordet med. Det går sikkert bra :)

rut311 sa for siden:

Blir hele blankt da?

KarMa40 sa for siden:

BABYVÅTSERVIETTER!!!!!!!

De tar alt!!
Vannfast mascara, tørket grøt så hard som sement, gulp på klær, lim som har tålt oppvaskmaskinen...

Bik sa for siden:

Ugh :eek:...og sånt bruker vi på babyrumper......:(

rut311 sa for siden:

Kanskje møbelpolish funker. Høre på bohus i morgen..

Yonah sa for siden:

En god grunn til at mange av oss fortsatt bruker vanlige kluter. Men jeg har våtservietter til å fjerne maling:D Nei, seriøst, de funker pga oljen i de, og det løsner det meste.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.