Vet ikke om dette er riktig sted å legge tråden, men så akkurat en reklame for to nye ferdigretter fra toro, lavkarbo! De så veldig gode ut, Kylling Provence med ca 14g per porsjon, og spansk chorizo med ca 30g per porsjon. Gleder meg til å prøve! :)
Du får prøve de! Ikke helt min stil da jeg er på ketose, så en porsjon kylling provence ville absolutt ødelagt alt for meg, evt kun spist det på en hel dag... :P
Nå har jeg prøvd kylling provence, den var ganske god! Kom over den på butikken og kunne ikke la være :) Litt salt, og kunne godt vært litt tykkere, men absolutt et godt alternativ en dag du fks må bli sittende lenge på jobb/skole osv..
HELT ENIG!!! Dette var en knallgod nyhet! Det minsker risikoen for å sprekke på ulovligheter en dag en er sliten og ikke orker å kokkelere! Denne skal testes ut!
Tilsetningsstoffer, E- stoffer.... tja.... overlevde barndommen med Toro og ihjelkokte grønnsaker.... dette kan definitivt brukes hos meg som nødløsning (typ "alle er borte og jeg gidder ikke lage middag til bare meg" mat).
Alle enkle alternativer vil jo gjøre det greiere fo oss. Akkurat nå er jeg så svimmel at kjøkkentjeneste er utelukket i perioder, har mann da, men ellers er jo dette perfekt løsning!
Min første tanke da jeg så den kylling provence-greia i butikken var vel noe sånt som "Hvor mange minutter sparer dette meg egentlig i forhold til om jeg istedet putter kylling, grønnsaker, fløte og ost i stekepanna?"
...Men siden det ikke alltid er tida det handler om, er jeg helt enig i at det er flott at slike alternativer lanseres. Det er godt å vite at butikkens ferdig/frysedisk kan holde meg i live uten å gi meg stivelsessjokk om jeg skulle gå inn i en dårlig sykeperiode igjen. :)
Et fint alternativ for de som tåler innholdet. ;) Og slett ikke av verstingene når det gjelder "ferdigmat" generelt? Eller noe sånt?
Helt uaktuelt for min del på grunn av melet - og jeg har heldigvis en mann som både liker å lage mat og er flink på kjøkkenet. Igår lagde han stekt laks mens jeg "lagde" salat. Tok kanskje 10-15 minutter?
Når mannen min er borte og jeg ikke orker - så skal jeg innrømme at det går en del i kjappere mat (makrell i tomat, ferdigkokte egg - koker alltid 5 i slengen og "store porsjoner" som blir til mange måltider med restemat.)
Jeg synes ikke den kyllinggreia var god. Den var tam og vassen og smakte ikke provence i det hele tatt. Kommer ikke til å kjøpe den flere ganger. Bildet på esken lyver mye i forhold til det du får.
Enig med du, den smakte lite. Det var mye tynn saus og lite kjøtt/grønnsaker. Kommer ikke til å kjøpe den flere ganger.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.