Jeg savner en MILD pizzasaus. Synes alt jeg lager av tomatpure eller hakkede hermetiske tomater er så sterkt og skarpt i smak. Hjelper ikke å krydre heller, det smaker fremdeles like sterkt.
Jeg greier rett og slett ikke lage god pizza :( Savner ekte italiensk pizza fra pizzaresturanten borti gata :(
Du må koke tomatene en stund, og bruke ganske mye søtt i for å få den milde smaken som kjøpesaus har. Og en god del salt for å veie opp for det søte. Noen bruker creme fraiche og sånt i sausen, men det syns ikke jeg her noe godt.
Verdens aller enkleste pizzasaus som til og med barn elsker får du ved og ta en del tomatpure (den i glasskrukke er best) og to deler vann + 3-4 ss tørket oregano.
Kok dette opp, og la det småputre i ca 10. min. Smak til og tilsett krydder etter eget ønske. Det hender den blir litt bitter på smak, men da tilsetter jeg litt sukrin og da får den en veldig behagelig og god smak.
:)
Hermetiske tomater
Hvitløk
Paprikakrydder
Oregano eller basilikum
Dette koker opp og koker så lenge du gidder. Jo lengre jo bedre. Så tilsetter jeg litt sukrin+ og en dæsj fløte. Da blir sausen mild og litt søt. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.