Jeg elsker lavkarbo mat. Jeg elsker det, fordi det fungerer for meg og det er helt tydelig at kroppen min får store problemer når det involveres for mye sukker og gjærmat. Så det er jo bra.
Problemet mitt er bare at jeg HATER å lage mat. Får liksom sånne vegringsproblemer bare med å se inn mot kjøkkenet. Så jeg sier bare takk for at Eurospar har varmedisk og salatbar!
Hvis noen leverer på døra i Tromsø, så e det bare å komme :)
Ellers så vil jeg bare takke for mange motiverende innlegg her på lavkarbo.no, ville ikke klart meg uten.
Om du ikke er så glad i å lage mat, så foreslår jeg at du lager store porsjoner når du først lager, så kan du bare varme opp. Feks lager tomatkjøttsaus( uten pasta) av 2 pakker kjøttdeig. Frys ned det du ikke spiser i løpet av 2-3 dager.
Grønnsaker: Skjær opp 2 paprika, flere stilker stangselleri og en agurk om gangen og legg i bokser, så kan du bare plukke deg til måltid.
Mine raske måltider er feks noen skiver spekeskinke/roastbiff med majones på, en snei brie og oppskårne grønnsaker, mat på 2 minutter. Dette er den beste frokosten jeg vet om.
Pålegg, grønnsaker og sunt fett er fullstendig lovlig. Og lettvint! Kok gjerne 7-8 egg på en gang og spis de i løpet av 2-3 dager.
Bligravid - Du e ansatt! :)
Har mange sånne fine lettvintløsninger, men jammen får man litt vann i munnen når jeg ser alle de deilige oppskriftene som kommer tikkende inn her. Har faktisk lagd noe, men selve kjøkkenaktiviteten er fryktelig energitappende.
Det virker som alle dere koser dere med å lage kreative måltider, og maten må jo bli så mye mer spennende. Hvorfor har ikke jeg fått et sånt gen? Jeg er flink til å vaske opp da!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.