< Tilbake til oversikten

11 måneder gammel gutt - 22 kilo tung!

Aline sa for siden:

det var min tanke også... stakkars gutt!!!

pysa sa for siden:

Akkurat det samme tenkte jeg...

"For ikke å sulte må han hver dag drikke rundt fem liter melk. I tillegg spiser han en kilo risgrøt".

ja ja sulte i hjel gjør han i hvertfall ikke. Latterlig diett! Jeg blir helt matt jeg...

matgal sa for siden:

Så ille!!!!!! Stakkar liten....
Så vanvittig mye melk.. Det er jo galskap da!!

Summer sa for siden:

Å jeg blir så fortvilet jeg...
Kan vi ikke spleise på å sende Fedon nedover og hjelpe gutten eller noe?

Iset sa for siden:

Herregud, stakkars barn. :( Og FOR en diett. :eek:

Karin sa for siden:

Å huff, dette var ille. Arme barn!

Aline sa for siden:

skjønner ikke helt at han skulle sulte ihjel med mindre... en voksen person hadde klart seg på det der... (hvor sunt det er, er jo en annen sak... )

hrmpf!!!

cath sa for siden:

Noe så vanvitiig... stakars gutt...

HP sa for siden:

Mener Fedon har sagt at 80% av alle fra sentralasia (pakistan/india) er insulinresistente. Melk og risgrøt er jo insulinaktivatorer deluxe!

Torkil sa for siden:

Hei
Et barn på 11 måneder bestemmer ikke selv sin kost! Her er det kroppen - via hormonelle signaler, somn har tatt styringen -
I den fattige del av verden spiser man billigst mulig nemlig karbohydrater! Det gjelder også USA, der den store,fattige del av befolkningen må leve på ris,poteter, pasta og andre kornprodukter.
Jeg skal sette ganske mange penger på, at gutten har et sjeldent syndrom. For så vidt kan det være rasende interessant å finne ut hvor feilen ligger, det kan være et skritt på veien til bedre forståelse av fedmans irrganger.
Jeg kan ikke dy meg. Ketose må da være et opplagt forsøk verdt, han drives inntil annet er avdekket at tårnhøye mengder insulin.
Indere og pakistanere har høy forekomst av insulinresistens og diabetes type II. Når de bare utsettes for tilstrekkelig usunn mat, slår det ut.( som for eksempel når de flytter til Oslo)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil sa for siden:

OK HP du tok innersvingen der!
Ha en fin Pinse
MVH
Torkil

HP sa for siden:

Survival of the fattest - genenes hevn ;)

God Pinse til deg også! :smile:

Muskat sa for siden:

Dette er en typisk "se så gale de er på den andre siden av kloden" artikkel. Legg merke til en viktig ting. Gutten er på vei til sykehuset, hvor han er en gang i uken. Noen er i ferd med å undersøke og behandle ham. Det er ingen grunn til å tro at legene på et sykehus i india har dårligere forståelse av resultatene av det indiske kostholdet enn vi har. Det er heller ingen grunn til å tro de er inkompetente. Bildet av barnet som bæres på skulderen, naken, heller enn å kjøres pent i en vogn eller andre framkomstmidler vi er vant til å se, er typisk for hvordan den tredje verden framstilles - monsteret, kuriositeten, barnet som bæres nakent gjennom folkemassene i fattigdom og fysisk nød. I tillegg er det er barn, garantert å vekke medfølelse og oppmerksomhet.

Jeg blir mer opprørt over Dagbladets prioritering av nyheter enn av barnet.

Muskat

HP sa for siden:

India er vel verdens største eksportør av leger, dyktige ;)

cath sa for siden:

India har jo flere av verdens beste leger....

Iset sa for siden:

Men ikke alle leger setter likhetstegn mellom ernæring og helse faktisk, uansett hvor flinke de er i FAGET sitt, nemlig skolemedisin. ;)

Muskat sa for siden:

Her har vesten lært svært mye av tradisjonene i land som for eksempel India, tradisjoner indiske leger (i alle fall legeutdannede indere som jeg har møtt) kjenner ganske godt. Jeg er ikke overbevist om at Norge har så veldig mye å bidra med til India når det gjelder kosthold og helse.

Muskat

HP sa for siden:

Helt enig med Muskat! :ja:

Men hormonforskningen er fortsatt ny. Og som Torkil skriver så har nok gutten en krafitg hormonforstyrrelse. Og det er bedre at Indiske leger fikser ham, enn norske. For da hadde det vel blitt fedmeopperasjon i førde da... :eek:

Iset sa for siden:

Jeg er helt enig, selvsagt. Jeg snakket ikke om asiatiske leger, men om leger GENERELT, og selvsagt annet helsepersonell. Helsevesenet har en lang vei å gå (iallefall her i Norge) når det gjelder ernæring. Men det blir jo bedre og bedre, heldigvis.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.