Uten mat og drikke duger planen ikke
Kostholdet utgjør 80 prosent av et vekttap, og Michelle veiledet kvinnene til hvordan de skulle legge om matvanene.
Enkle retningslinjer:
Ingen stivelsesrike karbohydrater i form av bl.a. brød, knekkebrød, kaker, poteter, pasta, ris, havregryn
Ikke sukker overhodet. Verken forkledd som jus/leskedrikk, tørket frukt eller annet "sunt" søtt.
Til gjengjeld skal deltakerne spise masse proteiner i form av kjøtt og meieriprodukter og sørge for å få fettstoff i måltidene.
Dette er da lavkarbo så det holder, allikevel er det ikke noe i artikkelserien som refererer til lavkarbo/Atkins/Fedon/Ketolyse/Hexberg osv.
Tro om det er så mange myter og vrangforestillinger omkring lavkarbo som er årsaken??
Det er vell de ekstreme ala de som drikker fløte, kaser eggehvita, unngår rød paprika etc som gir lavkarbo et dårlig rykte. Mainstreamern som inkluderer mange her inne spiser kanskje 20\20\60 hvorav masse grønnsaker. De kommer sjelden til ordet.
Jeg var egentlig ikke bevisst på at jeg spiser moderat lavkarbo før jeg la inn næringsinntaket mitt på diett.no og så jeg spiser 20-25 P\20-40 K\40-60 F hver dag.
Tja, tror iform har lavkarboangst jeg....tok et par sånne tester/quiz dem har, som tidsfordriv, og kryssa jo av på at jeg ikke spiste brød, frukt, poteter ect... og fikk som "resultat" at jeg spiste veldig usunt og lite variert.
Aner ikke helt hvilken filosofi bladet har sånn ellers, men ble ikke imponert over kostholds"rådene" i disse testene hvertfall.
Men kjempeflott om de smyger seg ut av skapet og anbefaler lavkarbo, selv om de ikke tør sette navn på det ennå :)
Skjønner ikke hvorfor man skal dele maten sin i lavkarbo eller høykarbo egentlig? Fokus på matkvalitet og rene matkilder bør være første prioritet uansett om det heter ketolyse eller Grete Roede.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.