< Tilbake til oversikten

Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

skorpio sa for siden:

Hei. Skal til Tyrkia i sommer og er innstilt på å følge mitt lavkarbokosthold i denne perioden også. Tenker å ta med hjemmebakte knekkebrød og kanskje et lavkarbobrød - så er frokosten i boks, MEN hva skal en bestille når en er ute for å spise lunsj og middag ? Det vanskeligste blir vel å få noe tilbehør til kjøtt og fisk.Er usikker på om jeg tør å spise salat...
Noen som har gode tips og eller erfaring?

Skorpio

Shadow40 sa for siden:

Hei! Var i Tyrkia for et par uker siden. Det var ikke noe problem å leve lavkarbo. Til lunsj og middag gikk vi på ulike restauranter overfor stranda, vi var i Alanya, det var alltid noe jeg kunne spise. Det var mange gode supper, både soppsuppe, grønnsakssuppe, tomatsuppe og kyllingsuppe. Ellers ba jeg om å få kokte eller stekte grønnsaker i stedet for ris og poteter til et grillspyd, stekt kyllingfilet, biff eller lignende. Spiste ikke salat, er litt pysete når det gjelder ting som ikke er kokt eller stekt.... Det var aldri noe problem å forklare hva jeg kunne spise, og det var utrolig mye god mat! På menyene står det klart og tydelig hva de ulike rettene inneholder, så det er ikke noe problem. God tur og gled deg :)

Bønna200 sa for siden:

Jeg har spist mye salat i Tyrkia og andre land. Aldri merket noe. :)

Nordmørsloppa sa for siden:

jeg har også vert i tyrkia, og ingen problem med å finne lavkarbomat der! ble en god del kjøttretter med salat/grønnsaker...og en haug med dressig.
Ellers er det jo frukt og nøtter...tyrkisk yogurt...mmmm:D
det kommer til å gå fin fint!

bligravid? sa for siden:

Ikke jeg heller. Og jeg har spist på shabbye kafer i østeuropa :cool:
Like å teste grenser, men har ennu igjen å bli dårlig.

Skal også ut på tur i juni. Kan ikke si at jeg er overbevist på at det er en utfordring jeg kommer til å takle bra. Værst blir sikkert frokost, føler ikke at jeg kan pakke med meg frokost siden jeg skal bo hjemme hos ei venninne. Tenker også det blir rart å okkupere kjøkkenet ved å lage omelett hver morgen i 2 uker.

Så gode tips mottas med takk :)

skorpio sa for siden:

Tusen takk for gode tips. Stekte grønnsaker er jo topp, så satser på at jeg greier å forklare hva jeg vil ha. Alanya here i come. :D

VSB sa for siden:

Jeg ville tatt med eget brød/knekkebrød og så spiser du heller litt som vanlig med pålegg. Ikke like ille som vanlig brød i hvert fall.

Carisma sa for siden:

Sikreste måten å bli syk på er å være livredd for alt... :rolleyes: har spist salat og egg og rosastekt kjøtt og diverse i både Tyrkia, Egypt og Afrika uten å bli syk.

smgj sa for siden:

Samme her. Jeg flesket til med isbiter i Thailand... Syk ble jeg først da gubben smittet meg. (Han hadde spist bedervet suppe. Sånn er det når man ikke er lavkarber og tåler noen timer uten mat... :p ) Vi har vært i Asia, Mellopmamerika og Afrika...
Det eneste jeg bevisst unngår er kylling eller svinekjøtt som ikke ser gjennomstekt ut og fløteiser - og så velger jeg vanligvis flaskevann dersom jeg ikke er i siviliserte strøk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.