Ketolysekuren er nå tilgjengelig i Danmark. Et par jenter har i et år drevet www.Livrem.net med undervisning i Ketolysekuren. Nå er boken oversatt og i salg der også. BT i Danmark svarer langt på vei til Dagbladet i Norge og de hadde i søndags en ingress på forsiden og to sider inne i avisen. Jentene har hendene fulle med å svare på henvendelser.
Jeg synes det er artig.
Vennlig Hilsen
Torkil
l
Hei
Så bloggen din, kjempe inspirerende. Jeg holder på å lage pannekaker og gleder meg, datteren min er på helgebesøk med en veninne og de skal ha taco i wraps, så i stedet for den "vanlige" tacosalat (uten lefse) blir jeg i kveld med på leken. Takk for god oppskrift :D
Vennlig Hilsen
Torkil
Hej Dr T. jeg er dansk og har ikke kunne finde et forum som her på dansk site.
Jeg er på dag 5 af ketolyse kuren, jeg har her til morgen testet min urin for ketoner ( jeg er sygeplejerske ) og har fået et svar på 1,5 mmol/l
skal jeg prøve at få ketoner højere op eller er det ok ?
jeg har svært ved at holde mit kulhydrat indtag under 20.
:)
Svarer for dr. Torkil jeg, siden han ikke er innom sååå ofte!
Ketoner skal måles om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid. Kun da kan du være sikker på at svaret er korrekt!
Går fint å måle med ketostiks beregnet på diabetikere og alle utslag er utslag og betyr at du produserer ketoner! Om du har drukket mye eller kanskje er litt dehydrert etter trening/jobb etc kan være feilkilder på antall ketoner, så alle utslag er bra!
Tak for dit hurtige svar, jeg drikker 3 liter h2o dagligt, jeg træner ikke da jeg lige er begyndt og ikke har nok energi ,
men jeg tog testen i morges da jeg kun havde drukket morgen kaffe ??
Øv jeg håber det er rigtigt det jeg gør ?
Lite energi er nok også et tegn på at du gjør det riktig, det er veldig vanlig i begynnelse. Det kommer seg etterhvert!! :)
Husk at 3 liter vann fort kan bli lite på ketolyse, men det merker du nok selv hva kroppen trenger. Bare ikke drikk mindre, for å få bedre utslag på ketonene. Vann hjelper på forbrenningen.
Kroppen trenger ca 2,5l bare for å holde i gang normale prosesser. På ketolyse skal det bidra både til forbrenning og utsmykning av restavfall i tillegg. Så ja, lite!
Neida, det er slett ikke lite! De fleste klarer seg HELT fint med 2-3liter væske i døgnet, selv på ketolyse!
Men det er ingen ide å ikke drikke når man er tørst, like lite som det er fornuftig å bøttte i seg vann bare fordi andre sier man bør!;)
Åki, jeg skal innrømme at jeg ikke kan snakke for alle!!!
Bare at jeg drikker fort 4-5 liter. Ville bare si at det kan bli endrig på mengen vann man inntar. Jeg syns at for meg blir 3 liter lite. Men er veldig glad i salt jeg da!!
Mente ikke at noen må drikke når man ikke er tørst. Jeg sa at det kunne bli lite, bare for å være ops :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.