< Tilbake til oversikten

Alternativ behandlig på katt?

Bønna200 sa for siden:

De to siste årene har katten min slitt med matallergi og tarmbetennelse som følge av dette. Nå har vi det foret som er for mest følsomme mager, men han er fortsatt ikke frisk. Tynn er han også og det renner blodblanding fra øynene hans.
Ergo må vi ha nok en antibiotikakur på ham, samt at han får cortison.

Så det jeg lurer på er om det finnes noen annen form for behandlig som kan holde magen hans i sjakk?

Zincite sa for siden:

Det er flere alternativmedisinere som behandler dyr. Og så har NAN(norsk akademi for naturmedisin) en egen flerårig utdannelse i veteropati. Navnet er litt omdiskutert. De gir også behandling som en del av utdannelsen - om du tar kontakt med skolen.
Tror veteropatene har eget forbund, men siden det er en ny utdannelse er det nok ikke mange som er medlemmer ennå :)
Lykke til, dyr responderer ofte godt på både akupunktur (som også flere dyrleger bruker) og homeopati. Sikkert også andre former for behandling, men det har jeg ikke noe erfaring med.

TrillTrall sa for siden:

Har du prøvd å gi den bare rent, rått kjøtt? Det er jo det katter er ment å spise fra naturens side, ikke det dyreforet de selger i butikkene eller hos dyrlegen.

Bønna200 sa for siden:

Takk, da skal jeg se om jeg finner noen i nærheten. :blomster:

Bønna200 sa for siden:

Han tåler absolutt ingen form for kjøtt eller fisk. Det kommer opp igjen med en gang og betennelsn forverres. :(

TigerTove sa for siden:

Jeg fullfører den overnevnte utdannelsen om to uker og kan godt anbefale deg en av de ferdige utdannede teraputene :)

Bønna200 sa for siden:

Så spennende! Vi synes helt klart det er verdt et forsøk.
Fikk PM fra en som fikk hunden sin frisk av kreft takket være akupunktur. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.