Hei hei
Er ny på dette, holdt på i litt over 1 uke.
Sliter med å komme i 100 % ketose, jeg ligger på mellom 10 og 50.
Jeg ligger på 10-15g karbo om dagen, noen ganger mindre. Ser liksom ikke hvordan jeg skal komme under det heller?
Noen forslag til noe jeg kan gjøre for å komme i "zonen", litt frustrerende med den stixen kjenner jeg.
Menyen i dag:
Frokost:
2 egg og 75g Bacon
Lunch:
1 Lavkarboknekkebrød med smør og ost
Middag:
150-200g Biff, isbergsalat ca 100g, 1ss rømme, sopp sqash bacon surret i panna.
Kveld:
2 salatblader med spekeskinke og hvitost.
Antall karbo i dag: 6,95
Som regel spiser jeg blomkål og brokkoli og der er det mere karbo, men har ikke det i dag.
Skjønte ikke noe jeg. Enten er man i ketose, eller så er man ikke. Det er ikke flere grader av ketose heller.
Ville kanskje holdt meg til rundt 20g karbo de første ukene, men det å venne seg til ketose kan ta ukevis..
For de som har diabetes, det gjelder IKKE oss som spiser ketogent. Får du utslag er du i ketose, det spiller INGEN trille om denne hersens pinnen blir mørke lilla eller lyse rosa. Dvs om den blir mørkelilla er det en sjans for at man drikker for lite, og burde drikker mere.
Den pinnen forteller kun om hva som skjer i urinen(=overskuddsketoner), ikke hva som skjer i kroppen.
Jepp. Det er ikke noe "skikkelig i ketose", eller bare "litt" i ketose. På 10-15 g karbo er du nok i ketose uansett. Kutt ut de sticksene hvis du stresser sånn over den fargen, i det store og det hele har fargen på den pinnen veldig lite å si.. Det er vel heller ment som et hjelpemiddel for de som syns det er motiverende å se at den skifter farge, men langt ifra nødvendig. Når du begynner å kutte ut grønnsaker fordi du vil være sikker på å være i ketose, vil jeg si det kanskje er bedre å kutte ut sticksene :)
Takk for svar ;) Da har jeg missforstått de stiksene :rodme: Da er jeg i ketose og kan slutte å stresse :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.