< Tilbake til oversikten

En erfaring rikere

Newstart sa for siden:

Ja jeg er faktisk det.... en erfaring rikere.
Jeg sitter her med verdens dårligste samvittighet. Og jeg er redd for dette innlegget kommer til å bli veldig langt.
Planen var at jeg skulle ha meg ei uke 'fri' nå rundt konfirmasjoner og 17 mai. Da tenkte jeg at jeg skulle spise egentlig det jeg hadde lyst på og ikke tenke så veldig lavkarboisk. Starta på lørdag med konfirmasjon. Biff gryte til middag og masse deilige kaker til dessert.

Søndagen ble det koldtbord med masse skinke og egg. Og karbonade med løk. Så langt alt ok. Så kake til dessert. MEN så begynner jeg å merke ting på kroppen.

Ikke vondt i magen men magen står ut, jeg klarer knapt å gå av vann. Jeg svetter som en gris og buksa er trang. Den som jeg kunne dra av meg uten å åpne knappen. :o

Mandag kjøpte jeg meg en hamburger noe jeg ikke har gjort på mange år faktisk. Ikke var den særlig god heller. Laget meg noe chips i går kveld, noe som var favoritten min før. Det smakte ikke noe godt i det hele tatt.

Huff det har ikke gått en uke enda og jeg føler meg helt jæ****. Da lurer du sikkert på om jeg syns det virkelig er verdt det? Nei det er vel ikke det men jeg har blitt en erfaring rikere. Jeg liker ikke følelsen høykarbo mat gir meg. Jeg har vondt overalt. I tillegg så venter jeg den mnd'lige i neste uke så det gjør jo ikke ting noe bedre. Jeg savner blomkålet mitt og at hjerna mi er normal. Ingen søtsug og jag etter alt og ingenting. Etter man først har spist så sitter man igjen med samme følelsen egentlig som før måltidet. Det gjør man ikke på lavkarbo. Man spiser et deilig måltid og kroppen er fornøyd.

Etter over et år på lavkarbo så kan jeg med hånden på hjertet si at det skal jeg fortsette med. Det er greit med en utskeielse iblant, men det tror jeg skal bli i mindre skala enn dette her. For dette er direkte vondt. :mad:

Rin sa for siden:

Slike erfaringer er også verdifulle - nettopp fordi man virkelig kjenner på kroppen hvor gode valg man gjør hver dag med lavkarbokost som livsstil. :cool: Det gjør godt i sjela når det slutter å være "Får ikke lov til å spise kake" og plutselig blir til "Har ikke det minste LYST til å spise kake og bli dårlig etterpå".

shailene sa for siden:

Absolutt. Jeg har stort sett mista lysten på høykarbomat etter jeg ga meg selv lov til å spise akkurat hva jeg ville en dag nå og da, sånn 2-3 ganger i måneden. Er jo ikke verdt det, sånn egentlig.. Men greit å bli påminnet en gang iblant hvor jævlig man føler seg etterpå. Ikke at jeg ser noe galt i utskeilser innimellom, men lavkarbokaker er jo minst like godt, og man slipper å bli dårlig etterpå.

Leste en post av Torkil hvor han beskrev sånne utskeileser under ketosediett som å "vaksinere" seg selv mot karbosug for at man blir så dårlig etterpå, syns det var en ganske bra beskrivelse :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.