< Tilbake til oversikten

Hva lager dere til 17. mai?

Åssi sa for siden:

Jeg har invitert til frokost/brunsj/lunsj hos meg, og lurer på hva jeg skal servere!

Blir nok såklart eggerøre, laks og champagne. Men vil gjerne servere noe søtt også, gjerne en fin kake :)

Hva skal dere servere?

Regret sa for siden:

Vi har ingen gjester, men det hender at vi i familien møtes. Så jeg skal lage gelé av fun light saft (0 karber) og krem med litt vaniljeessens i. Noe bringebær og jordbær blir det nok også. Alt er lavkarbo i såfall :) Jeg har også laget noen iser av forskjellige fun light safter og pepsi max.

Av mat så spiser vi bare som vanlig, så det blir nok bare det jeg kommer på der og da som blir laget. Har handlet inn til eggerøre og laks da, det er kjempegodt!

Disen sa for siden:

Her håper vi på fint vær så vi kan grille, ellers blir det nok middag på en kinesisk restaurant her vi bor. Så lager jeg en gelefromasj kake av kremfløte,funlight gele, atkinsen sjokolade med bringebær på toppen.

Momse sa for siden:

Jeg skal også ha frokost/brunsj/lunsj her, og jeg skal ha:
[size=3][/size]

• Spekemat, seff!
  • Eggerøre
  • Asparges med bacon rundt
  • Godt brød (For de som vil ha det ;))
  • Laks
  • Salat med masse forskjellige godsaker
  • Hjemmelaget dressing/olje
  • Guaccamole
    [size=3][/size]
    Som søtt skal jeg lage pavlova (Skal prøve med tagatesse i morgen, hvis ikke det blir bra, lager jeg vanlig!) servert med hjemmelaget is og vaniljekrem - begge deler "lovlig" - toppet med bær :)

Yonah sa for siden:

Vi er invitert på koldtbord til middag, men jeg lager nok en smørgåstårta til bursdagen min dagen før, som jeg kommer til å spise av i løpet av dagen. Lavkarbo smørgåstårta er genialt:D

Yrla sa for siden:

Om vi gidder lager vi napoleonskake eller pavlova. Middag har jeg ikke tenkt ut ennå.

Momse sa for siden:

Lavkarbo napoleon?? Eller....?

Yrla sa for siden:

ja, tror det er mulig å få til.

Kanutten sa for siden:

:rodme: Jeg må innrømme at jeg ikke har noe spesielt forhold til 17. mai etter at jeg sluttet i korpset for 20 år siden. Da jeg var singel og banlaus brukte jeg dra på fjelltur, da barna kom ble det å følge dem via barnehage/skole. Men 17. maifølelsen var aldri tilstedet. :(

I år har vi planglagt å bare slappe av! Lage god mat hjemme og IKKE dra noe sted. 17. mai er den eneste dagen sambo har fri over en periode på 10 dager, så vi blir neppe så aktive av oss.... :o

Men jeg skal steke biff og lage riskrem. :ja:

Dietta sa for siden:

Helt blank ennå jeg :o Vi skal til byen å se på junior i toget (siste gang i år), og så bærer det hjem. Har ikke bestemt oss for om vi skal be sammen, eller bare nyte dagen alene. Har blitt mye jobbing og veldig lite søvn på oss begge i det siste, så egentlig har jeg mest lyst til å dra hjem, skifte til kosebukse og ikke gjøre noen ting. I så tilfelle, lager jeg sjokoladekake på 3 minutter til mannen. Nå har det blitt nok kake her i det siste, med all testingen før konfen :)

Mariann S sa for siden:

Blir nok rømmegraut her, so kanskje eg skal lage ei iskake :)
Skal i konfirmasjon på lørdag, so då blir det meir kaker, skal ha med meg ett par lavkarbe variantar :D

Bik sa for siden:

Vi skal lage et lite koldtbord hjemme. Kake kjøper vi på samfunnshuset etter toget. Jeg skal levere ei kake der, og da lager jeg selfølgelig ei lavkarbokake. Og så tipser jeg en kollega på jobb om at den kaka kan hun trygt kjøpe av :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.