SineK sa for siden:
Dere som spiser lavkarbo- drikker dere lettbrus og spiser sukkerfrie pastiller noen gang? Evt hvor ofte/hvor mye? :)
SineK sa for siden:
Dere som spiser lavkarbo- drikker dere lettbrus og spiser sukkerfrie pastiller noen gang? Evt hvor ofte/hvor mye? :)
Mariann S sa for siden:
Eg spiser aldri sukkerfrie pastiller, men drikker av og til pepsi max på lørdager :)
Bønna200 sa for siden:
Sukkerfrie pastiller spiser jeg når halsen trenger det. Brus drikker jeg så og si aldri.
bligravid? sa for siden:
Sukkerfrie pastiller utenom de på apoteket (fribol tror jeg) fører til blodsukkerstigning. Burde ikke inntas oftere enn sukker.. Er fy-fy for meg på ketolyse.
Sukkerfri brus er vel heller ikke sunt, men som hos Mariann S så er det lørdagskosen min. Pepsi max går altså, får i teorien ikke den samme stigningen som i pastiller
Forskjellen ligger i ulike søtstoffer, vil jeg tro
index sa for siden:
Drikker ikke brus, men litt Fun Light blir det hver dag. Og noen ganger en eske med Läkerol også, selv om det egentlig ikke er helt ideelt. Men noen laster skal man vel ha..
David sa for siden:
Jeg teller kun karbohydrater, er ikke så opptatt av om aspartam eller xylitol er sunt eller ikke sunt. Jeg reagerer ikke noe særlig på tre-fire pastiller om dagen, evt en halvlitet Pepsi max et par ganger i uka. Så det unner jeg meg.
Blodsukkerstigninga man får av noen få pastiller, med kanskje to gram kh tilsammen, den tror jeg er minimal, og i hvert fall ikke hatt noe å si for min vektnedgang.
Med tanke på hva annet jeg har putta i meg gjennom årene, tenker jeg at fire IFA eller et par glass sukkerfri brus uansett er bedre enn en Japp og en cola ;-)
Men folk er forskjellige. Noen reagerer negativt på brus, og får søtsug av det. Noen kan kanskje oppleve dårlig mage av for mange pastiller. Jeg mener det sier seg sjøl at det ikke er bra å spise en eske Läkerol på en gang, akkurat som det er ikke sunt å spise 200 gram melkesjokolade, selv om sjokoladen nok er verst.
For min del synes jeg det er greit spise kunstig søtning i små mengder. Men jeg snakker kun for meg sjøl ;-)
TrillTrall sa for siden:
Sukkerfri brus drikker jeg aldri, det smaker pjuk! Dessuten får jeg vondt i magen av det.
Sukkerfrie pastiller/drops spiser jeg en sjelden gang, men jeg får gjerne vondt i magen av det også i tillegg til at det ikke smaker noe særlig godt det heller.
Disen sa for siden:
Jeg er papsi max tilhenger, men har kuttet veldig ned. Men et glass om dagen blir det,så ca 2 dl om dagen. Når det gjelder sukkerfrie drops spiser jeg nok 4-5 om dagen(ikke alle dager, men ofte).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.