< Tilbake til oversikten

Opp i vekt etter p-pille slutt

bettyblue sa for siden:

Flere her som har gått ned i vekt med lavarbo, men gått opp etter at de sluttet med p-piller? (Jeg har gått på yasmin, microgynon og cerazette).

Jeg gikk på p-piller i ca ti år før jeg bestemte meg for å slutte. Da jeg begynte på p-piller som 16-åring gikk jeg ned ca 2 kilo. Sannsynligvis fordi mange 'nyere' p-piller inneholder vanndrivende stoffer, og muligens stoffer som demper sult/søtsug?

Har sluttet i korte perioder tidligere og da har vekten alltid krøpet oppover, men nå har jeg bestemt meg for å ikke ta piller lengre.

Merker mer søtsug uten p-piller. Og føler meg ofte oppblåst i magen. Har funnet mange forum som diskuterer akkurat dette fenomenet på engelsk, derfor lurer jeg litt på om noen har opplevd det samme her, men klart å gått ned etter en stund igjen.

Jeg gikk ned 5 kilo på lavkarbo for litt over et år siden, men har gått opp igjen nå, og selv om jeg spiser omtrent det samme som da (lavkarbo), så er det nå vanskeligere å gå ned.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.