Jeg sitter på 3. dagen med den vanskeligste eksamen i manns minne. Vanligvis ville jeg klart å løse denne helt fint, jeg har bøkene, vet hvordan jeg burde strukturere osv, men jeg er så TRØTT! Vanligvis er eksamensuke en "eat what you want"-uke, alt for å holde konsentrasjonen oppe. Men nå er hjernen i en komplett døs. Jeg får den ikke til å holde konsentrasjonen nede i bøkene og samle tankene mine. Det er som om noen har helt sirup i hjernebarkfurene mine.
Hva gjør jeg? Hva spiser jeg? Innlevering om 2 dager. stressaaaa
Prøvd meg på nøtter, men fortsatt like døsig.
Takk for tips alle sammen. Har spist laks pga tipset, og har da kommet meg gjennom, men det har vært en usedvanlig tung uke, altså. Varmen har heller ikke hjulpet :(
Jeg hadde motsatt erfaring med eksamen i fjord våres. Vel 1,5 mnd inn i lavkarbolivet. 6 timers skoleeksamen +1 ekstra time. Bedre konsentrasjon enn på lenge (og bra resultat). Hadde med HK og mellom-karbo snop i tilfelle, men det forble urørt... Så vi er forskjellige. Godt du er ferdig i hvert fall, krysser fingrene for resultatet.
Jevnt over har jeg hatt bra energi på lavkarbo. Jeg har hatt gode lesedager siden jeg byttet, men akkurat denne uka var jeg helt i bunnen av bøtta energimessig, og da var det vanskelig å vite hva man skulle gjøre og spise for å få opp energien igjen.
Cocosa, ja. Det hører jeg jo folk anbefaler til både det ene og det andre. Hva er det godt for? Jeg var hos en ernæringsfysiolog som mente den var det beste å steke ting i (maks 3 SS om dagen), men hvorfor som tilskudd? For energi?
Glem det siste, googlet litt:) Skal jammen kjøpe en krukke igjen.
Men ser de selger kokosolje veldig billig på grønnsakshandlere....men det er kanskje herdet...?
Kokosolje gir hurtig energi fordi de mellomlange, mettede fettsyrene den inneholder førdøyes og forbrennes fortere (og på en litt annen måte) enn annen type fett.
Ellers er det bra for en hel masse forskjellig, ja, men jeg husker ikke alt - du får vel bare søke litt hvis du er interessert. Eller kanskje noen andre her er mer Kokos-leksikon enn meg ;)
Jeg har også lest at cocosamolekylene frakter andre ting raskere rundt i kroppen, noe som kan stemme bra når jeg tar det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.