< Tilbake til oversikten

Dårlig av Coop salatkjøtt?

kennygirl sa for siden:

Spiste 150 g av Coop sin salatkjøtt av kyllingfilet til middag i går og ble skikkelig dårlig noen timer senere.... Ble sittende på toalettet med bøtte forran meg store deler av natta :eek:

Flere som har opplevd å ha blitt dårlig av Coop salatkjøtt eller lignende produkter?

Pappa reagerer også på denne måten hvis han spiser ferdiggrillet og krydret kylling...
Noen som vet hvorfor vi reagerer slik?

smgj sa for siden:

Høres enten ut som god, gammeldags matforgiftning... eller at det er et eller annet på ingredienslista dere ikke tåler. Dersom dere har det sånn begge to, men med ulike produkter fra samme leverandør kan det jo likne på en intoleranse. (Om det gjelder mat fra samme pakke så tipper jeg heller på matforgiftning.)

kennygirl sa for siden:

Dette er første gang jeg har opplevd dette - pleier ikke å spise ferdig produkter til vanlig. Tror ikke det var vanlig matforgiftning heller, var lenge til datoen gikk ut og den lukta og smakte bra...
Fortalte mamma at jeg hadde blitt dårlig og det var da jeg fikk vite at pappa reagerer slik på ferdig-kylling. Men det er forskjellige produkter fra ulike leverandører - kan det være noe de tilsetter? Krydder eller smaksforsterker eller noe annet??

smgj sa for siden:

Dere bør nok lese på innholdsfortegnelsen og sammenlikne rett og slett. Det finnes flere apps for android med e-nummerlister slik at man kan finne ut hva det er som er i. Vær obs på at mange produsenter nå har begynt å skrive på pakkene "langnavnene" i stedet for E-numrene, rett og slett fordi folk har begynt å bli mer kritisk til alle E'ene...

kennygirl sa for siden:

Har aldri reagert på noen tilsetningsstoffer tidligere, så det hadde jeg ikke kommet til å tenkt på :p

Takk for svar :)

index sa for siden:

Hadde den typen i matpakken på jobben for et par uker siden, og oppdaget plutselig noen biter grønne av mugg når jeg var nesten ferdig! Var uggen resten av dagen og kjøper garantert ikke dette produktet igjen!
Lang holdbarhet, men hva hjelper det?

mysil sa for siden:

Hvis kyllingkjøttet var for dårlig varmebehandlet kan man bli dårlig med de symptomene du beskriver.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.