< Tilbake til oversikten

Beklager maset mitt, hjelp

milla84 sa for siden:

skrev i forrige tråd att jeg fikk i meg for lite karbo. nå prøvde jeg en ny frokost for å få litt variasjon. har gått på lavkarbo ca 4 uker, og vært i ketose hele veien. men etter frokosten jeg lagde i går, er jeg ikke i ketose lenger- kan noen hjelpe meg å regne? jeg må da ha regnet veldig feil??

smooti- 2 egg
2 ss splenda
0,5-1 del kremfløte
100 g bringebær- (ikke forsne, forskjell på de?)

takk snille jenter.- :)

Rin sa for siden:

Det er ikke noe her som skal ha veltet ketosen din (med mindre du er en av de få, uheldige, som reagerer helt ekstremt på alle former for søtning). Smoothien din er vel en 5-7 gram kh, sånn ved et raskt ikke-kalkulator-blikk...

Hva annet spiste du iløpet av dagen?

Hvordan er det med menstruasjonssyklusen din? Mange får ikke utslag på ketostix rundt mensen. Måler du minst to timer etter siste måltid om kvelden, som man skal?

Har du drukket mer væske enn vanlig? Det er MANGE ting som kan påvirke stixene, og de er ikke en "fasit", sånn helt uten videre. Det kan hende du ikke har mye overskuddsketoner i urinen, men det betyr ikke automatisk at du ikke er i ketose, det heller. :)

Jeg ville tatt det med ro!

milla84 sa for siden:

jeg spiste smothien til frokost. ikke hele heller. orket bare halve, men tok resten dagen etter. så lagde jeg kyllingfilet med brokkoli, sopp, litt hvitløk, fløte og ost over i oven. kveld spiste jeg ikke noe. men drakk ganske mye vann, sikkert over 5 liter :eek: så det kan være att jeg har drukket for mye væske? burde det trappes ned da eller er det bare bra? takk for svar :)

milla84 sa for siden:

og forresten nettopp hatt mensen..

Rin sa for siden:

Neida, drikk så mye som du trenger og ønsker - men da er nok forklaringen bare at du har fått i deg såpass mye væske at du ikke kan måle ketoner med stix! Ingen fare, altså! :)

Charlott sa for siden:

Målte du etter frokost?

Den sikreste tiden å sjekke stix på er ca 2 timer etter dagens siste måltid :)

milla84 sa for siden:

nei målte før jeg la meg i går kveld. men ble noen timer etter siste måltid :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.