senka sa for siden:
Tusen takk Catwoman:)Hyggelig å høre:D:)
senka sa for siden:
Tusen takk Catwoman:)Hyggelig å høre:D:)
Fedona sa for siden:
Dette var interessant lesning! Så bra at det ser ut som om det virker på deg senka! Jeg heier på deg og vil følge spent med på hvordan det går med deg. Oppdater oss da :) denne tråden burde bli klistra :) Cherry høres ut som en klok dame ;) klæm fra mæ :)
senka sa for siden:
Tusen takk Fedona,ordene dine varmet opp hjerte mitt.Håper inderlig at det går i riktig retning...Skal skrive videre.
Klem fra meg :klem:
smgj sa for siden:
Tvitvi for at du har funnet noe som virker en stund. :)
senka sa for siden:
Tusen takk for det Smgj:) men hvorfor en stund :forvirret
Jeg vil at det skal virke lenge:D
smgj sa for siden:
Håper jo at det virker lenge ;), men for min del er erfaringen iallfall at det meste virker mindre etter en stund. Tvitvi for at det virker lenge for deg da. ;)
Antoinette6 sa for siden:
Gode, kloke ord, smgj : 'Det meste virker mindre etter en stund'.
Og med meg går det også nedover etter at meieriproduktene ble kuttet ut og trimmingen ble mer og bedre.
Hurraaaa for oss ! :heia:
senka sa for siden:
Det skjønner jeg godt,ville være litt morsomt jeg;) Noen sliter,mens noen
raser i vekt..Sånn er livet:rolleyes::)
senka sa for siden:
Så flott Antoinete,at det går nedover:DKanskje det er vår tur nå:)
:heia::heia:
Vår tur ? Ja, la oss håpe dét, men jeg har mine tvil. Jeg har i alle fall sluttet å gå OPP ! Men vekta går likevel opp og ned, - og jeg vil jo NED ! Varig ned.
Jeg følger deg og krysser alt jeg har for at du har det bra og at vekta rører seg. NEDOVER ! :D
:klem: til deg, - og en sommerblomst :blomster:
Nevalensis sa for siden:
Har opplevd at min vekt også har stoppet litt opp. Var pluss minus 1 kg hele tiden. Nå i sommer har jeg tatt noen nattevakter på jobb og har endt med at jeg har spist litt mer bær, grønnsaker og hatt laktosefri melk i kaffen. Hater svart kaffe. Plutselig har jeg nådd delmålet mitt og har gått ned i vekt. Skal følge med om det er tilfellet at litt færre kalorier (bær, grønnsaker og melk har ikke så mye heldigvis) og litt flere karbohydrater funker på min kropp. Har vært i ketose siden september 2011, det er mange måneder.
Super at Senka endelig går ned i vekt! :)
senka sa for siden:
Tusen takk kjære deg:) Alt går så treeeegt her...jeg følger også deg, vettu og ønsker at det raser ned i vekt hos oss to:D Da krysser vi alt:klem:
:hearts:
senka sa for siden:
Tusen takk Nevalensis:)
Da begynte vi samtidig på lavkarbo..men du var kjempeflink,og du gikk ned masse.Håper at vekta ikke skal stå stille enda noen måneder:D
Fedona sa for siden:
Hei senka :) tenkte å høre hvordan det går med deg. Satte du i gang med opplegget til Cherry? Hvordan går det? Håper det vil virke på deg. Har tenkt samme tanke selv. Har vært i ketose siden november i fjor. Men siden påske så har det stått stille, først litt ned i mai, ca 2 kg, men nå har det ligget på påskevekta lenge. Lurer på om å være i ketose ikke virker på meg lengre... Men er litt sånn som deg, tør ikke slippe ketosen... Spent på å høre fra deg :) klæm fra mæ :)
senka sa for siden:
Hei Fedona:)
Veldig hyggelig å høre fra deg..Her skjer det dessverre ikke så mye:o
Når det gjelder opplegget til Cherry..det klarer jeg ikke.Jeg spiser ikke potet,spiser litt linsesuppe,kålrot,erter,litt eple,jordbær,pære,2 ss med basmatiris sjeldent.Enkelte dager ligger jeg så lavt på kaloriinntaket 1100,klarer ikke å presse i meg mer..
Det er tøft..også spiser jeg ikke meieriprodukter på 45dager.
Er redd at jeg er helt frelst av lavkarbo!Har gått 1-2kg ned, da jeg sluttet med meieriprodukter, og tror at det var det som hjalp meg mest.
Latterlig etter 9mnd...skal jeg vente enda 9 mnd til:p for å miste 1kg:o
Men Fedona du er sikkert mye høyere enn meg,ser det på din BMI.
Og ser at du har gått ned en god del...Det er skjedelig når det går så tregt.
Kanskje du kan prøve å sjokkere kroppen litt..det kan ikke bli mye verre.
Ønsker deg masse lykke til og god sommer og vi skrives:klem:
senka sa for siden:
Nå er det en stund siden at jeg skrev.Kuttet helt melkeprodukter 12 mai,og det går kjempefint å leve uten.Etter 3 mnd mistet jeg 2kg og jeg ble veldig,veldig glad.Trener bare 2x i uka,det jeg kan,pga føttene,fordi operasjonen ble mislykket,og det ble enda verre..sånn at legene ikke vil
fortsette med operasjoner.De sier at jeg ikke kunne gå da..
Jeg spiser fortsatt ketogent,og litt ekstra..som linser,bønner,litt frukt.
06.09 blir det 1 år at jeg begynte på lavkarbo og trives veldig med det.
Noen ganger lurer jeg på om det er normalt at jeg ikke har lyst å skeie ut
at jeg har aldri lyst på pizza,lasagne,kaker,osv.Kanskje fordi jeg ikke er glad i maten,spiser for å overleve..
Ser og kjenner at jeg er blitt smalere,i ansiktet og i kroppen.
Husker godt det som Dr.Torkil skrev i boka si:Selv om man ikke oppnådde
den vekten som man ønsket.og det er fortsatt 5-10kg igjen,skal man være førnøyd med den nye kroppen,som er strammere,flottere,med ny glød i ansiktet.:ja:
Takk for oppdatering, senka. Jeg har, som du vet, bare surret i sommer, men nå fredag var jeg bare 1,4 kilo fra minstenotering. Jeg har gått tilbake til ketogent kosthold og har det veldig bra. Gussjelov ! Det var godt å komme tilbake i folden.
Nå håper jeg at kroppen vil slippe noen kilo til. Time will show !
Jeg heier på deg :heia:
Fedona sa for siden:
Jeg heier på deg også :heia: og på deg også Antoinette :) så flott at dere har funnet tilbake til ketogent kosthold igjen! Har vært spent på hvordan det har gått med deg! Godt å høre at du har det bra :)
Dietta sa for siden:
Gratulerer senka - med et år på lavkarbo. Det er godt å høre at du trives med kostholdet, og at du har greid å kutte melkeproduktene uten for store problemer :)
senka sa for siden:
Det er bra at du er kommet på riktig spor igjen etter sommeren.Håper at du fortsetter å spise ketogent og det er best for oss:)
Vær tålmodig og det kommer til å skje mirakel,jeg heier på deg og :heia:
senka sa for siden:
Tusen takk Fedona at du heier på meg og Antoinette:)
Jeg har alltid spist ketogent kostkold,bare at jeg måtte kutte masse av det som andre kan nytes,men det går bra,vant til det også.
Ønsker deg lykke til videre,klem:):)
senka sa for siden:
Tusen takk Dietta for det:) Nå tenker jeg aldri på melkeprodukter lenger:confused:
Ønsker deg lykke til videre:klem:
Yrla sa for siden:
merket du noen endring i fordøyelsen(avføringen) ved kutt av melkeprodukter? Mamma fikk diare av det, men får det ikke av hvit geitost. Jeg synes ikke den smaker godt i forhold til vanlig kuost men om jeg ikke kunne spist kuost ville jeg nok spist den likevel og likt den med tida. Mamma ble intolerant av melkeprod. etter 1-2 år med masse yoghurt til lunsj hver eneste dag. Selv om det er lenge siden hun kuttet det ut kan hun fortsatt ikke tåle det. Der går det nå i soyamelk i kaffen og soyafløte og balsfjord ost. Jeg synes det hørtes ut som en ide verdt å prøve det å øke litt med karbo siden du spiste lite grønnsaker. Jeg ville dog ikke valgt korn, men begynt med mer grønnsaker og bær istedet. Avokado med salt på som dressing gir grønnsaker bedre smak. Tahini (rå sesamfrø, flytende lys) bruker jeg på grønnsakene. Kjempegodt. Pesto(pinjekjerner) er også verdt å prøve. Litt frø kan ikke skade? Fedon anbefaler ikke korn men bønner og linser.senka sa for siden:
Nei Yrla,jeg merket ikke noe særlig,eneste som skjedde at jeg mistet 2kg;)
Nå bruker jeg havremelk i kaffe,og det går fint.
Har ikke sluttet med melkeprodukter pga. intoleranse,men bare pga. vekta.
Tusen takk for svar :):) (Fedon anbefaller litt bønner og linser)
Yrla sa for siden:
Ok:) Melkeprodukter skal være slimdannende og det er jo avfall som er greit å slippe.Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.