Har levd lavkarbo i 15 mnd no! Gikk ned 7 kg og så stoppet det. Har levd lavkarbo med unntak av utskeielser innimellom på ferie og sånt... og i januar til mars gikk eg ned ytterlige 5-6 kg. og so stoppet det.. i mars var eg 77 kg og målet mitt var under 70 til sommaren og det såg lyst ut! ENDELIG tenkte eg... men den gang ei... stoppa opp og eg mista piffen aldeles... begynte så vidt å ete litt og litt meir karbohydrat (men fortsatt under 100 gram pr dag)... no siste veka har eg vore umotivert og rett og slett levd som før brødskiver og "ulovlige" ting... men no sitt eg her med min omelett og har bestemt meg for ketose... no e eg 81 og eg leve i drømmen om under 70 til sommaren.. men føle det blir "umulig".. eller er det mulig`?? vis eg tenkte på 2 mnd? Vis eg sette meg en mål ; vi seie under 70 til 13 juli... er det mulig på ketose? Trener ganske masse også... styrke på hele kroppen to ganga pr veke og kombinasjon av kondis styrke resten av veka... men kroppen e "slækk"... kjenner at eg har masse muskla :visemuskl, men dei e liksom gjemt under fettet!!! En liten utblåsning fra en stk frustert umotivert jente!! :hjelp:
Hva med å tenke lavkarbo som livsstil mer enn å tenke ketose som slankemiddel?
Jeg tror at mye av "hemmeligheten" ligger akkurat der. Hvis du tenker at du legger om kosten til det beste for deg, for all overskuelig fremtid, så er det ikke så veldig stress i forhold til hvor lang tid det tar å kvitte seg med de kiloene du ser for deg at skal bli borte. Da er det jo sånn at hvis det er riktig for deg at de skal vekk, så vil de forsvinne bare du gir kroppen din den tiden den trenger for å gjøre jobben. :)
Lavkarbo er blitt en livstil for meg ja :) men akkurat ketose vil eg ikkje ha som livsstil-- det blir en puush påvektnedgangen... målet e å gå ned å deretter leve lavkarbo resten av livet men då 100-150 gram pr dag. for å holde vekta. I det siste har eg vel ligget på 50-80 gram pr dag.
Sjølvsagt VIL eg! Men når du trener 7-10 timer pr uke og ete som planlagt og likevel ikkje går ned et gram.. då mister man motivasjonen etterhvert! :(
men no skal eg kjøre på med ketose og håper det hjelper på :) har inntatt en skikkelig lchf omelett no så satser på at ditta skal gå bra :D
Jeg bare lurer - spiser du likedan nå etter ca minus 15 som du gjorde i starten? Kan det være du må redusere mengden og ikke minst strippe kostholdet for "kos" og sånn?
Eller spiser du for lite i forhold til aktivitet? Husk at du kan miste en kilo fett og "bygge" en kilo muskler uten at det vises på vekta, bruker du målebånd aktivt?
Jeg lurer som Nerthus på om du spiser som da du gikk ned?? Min erfaring er at man må stramme inn på kosen og faktisk kanskje tenke litt mer på total energimengde inn enn tidligere. Selv merker jeg iallefall at jeg må holde litt igjen på fks nøtter og annen høyenergirik mat mer enn i starten for å opprettholde vektnedgang. Ikke for å virke negativ, men synes kanskje det høre mye ut, og satse på 10 kg ned til sommeren...? Lett å bli skuffet og miste motivasjonen med så høye mål??:confused: Selv prøver jeg å tenke at vektnedgangen kommer som følge av lavkarbokostholdet mitt, i rett tempo for min kropp. Og så får det ta den tiden det tar. Har gått ned nesten 20 kg siden oktober, og vil gjerne ned 2-3 kg (gjerne før sommeren), men prøver å ikke stresse med når tid jeg er i mål.
Håper at du finner igjen motivasjonen din, og klarer å tenke langsiktig slik at du når målet ditt så raskt så mulig. Er forøvrig helt enig med deg i at ketosen er et middel for å komme ned i vekt. Tenker ikke å fortsette med ketose når jeg er ferdig jeg heller, da vil jeg prøve et mer fleksibelt lavkarbokosthold...:)
Lykke til
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.