< Tilbake til oversikten

Aktivitetsutfordring for +30 gruppen

milena sa for siden:

Då tenkte jeg at vi kanskje kunne legge litt til på sommerutfordringen vi har på gang. Min ide er at den som først kommer på noe bra, legger det inn som utfordring for den dagen. Det skal være små fysiske ting som ikke tar mer enn 5-10 min, men som i det lange løp kan bety noe. Jeg tror det bare kan bli gøy å se hva folk kommer opp med. Er noen interessert?

Mitt forslag for i dag 9. mai er:

3 sett med 10 knebøy hver - de som vil ha en litt mer utfordrende øvelse kan ta et litte hopp mellom hvert knebøy (og for å gjøre det litt morsomt å se på for de som har publikum så kan man ta et lite klapp mens man er i lufta):D

milena sa for siden:

Ser jo nå at det er feil navn på tråden... skulle vært 30+ gruppen...

Hvis noen vet hvordan man kan forandre på det, eller hvis noen moderatorer tar seg en tur innom hadde jeg vært veldig takknemlig for hjelpen...:rolleyes:

Malice sa for siden:

Kjempeflott tråd!

Er med på 10*3 knebøy jeg :)

mrs kishty sa for siden:

Hvordan gjør man det da????+

Bare tuller.. er med med en gang :)

milena sa for siden:

Jeg og er selvsag med. En ting til, sisteman inn på kvelden eller førsteman inn på morgenen legger ut ny utfordring for den dagen. Tror det holder med en til dagen, sant?

mrs kishty sa for siden:

Da er jeg dagens første og får den store ære :) Vanskelig å finne på noe da.. Men jeg får ta en sjangs

Innsiden av lårene er min store sorg, så her er en videosnutt på youtube.. Gjør sånn... www.youtube.com/watch?v=tuUkxgYDbvA

Malice sa for siden:

Det blir en utfordring ja, siden denne pc'n ikke vil vise snutter fra youtube :)

milena sa for siden:

Jee, ny utfordring!

Hihi, skal prøve å gjennfortelle:

• du ligger på gulvet på ryggen helt rett,
  • løfter den ene foten opp fra gulvet og begynner å rotere fra hoften med klokken,
  • etterpå roterer du motsatt av klokken,
  • og så fot nr to.
    Jeg tror at 10 ganger med hver fot i hver av retningene holder - og så kan man vel ta et sett nr 2 hvis man er virkelig motivert.

Ups! Nå så jeg at det var et par øvelser til der. Men for å følge med i filosofien i tråden med små utfordringer så tror jeg dette er nok. Og så vet jeg ikke hvordan jeg skulle forklart alle de andre...:rolleyes:

mrs kishty sa for siden:

hehe, jeg så ikke at det var mer enn en øvelse.. Jeg kan ikke dette treningsgreiene så jeg tenkte innsiden av lårene var en bra ting å trene og da måtte jeg jo se der jeg hehe... :)

milena sa for siden:

Nei, jeg synes nå det var en herlig øvelse du valgte!!! Ken tenke meg jeg ser morsom ut på gulvet roterende på føtter mens jeg prøver å holde balansen og ikke tippe til siden:p!

Malice sa for siden:

Takk for forklaring Milena :) Skal prøve å se om jeg har forstått det riktig :)

Stine33 sa for siden:

Vist dere har lyst kan jeg gi dere adressen til ei som har mange slik fine små trenings filmer på bloggen sin? Jeg har brukt dem noen ganger men med jeg trener 6 dager i uka så er det ikke mye jeg orker når jeg er hjemme.

milena sa for siden:

Du kan godt legge ut en link (tror nok det skulle vært lov)!

Og siden ingen har vært frampå i dag så legger jeg ut dagens utfordring:

11.05: Sette på den kleineste sangen du liker fra 80/90-tallet og danse alt du kan!

For min del så blir det Boom Boom Boom Boom som var en stor hit da jeg var russ:rolleyes:!

Malice sa for siden:

bombadilla life!

mrs kishty sa for siden:

Her var vi elendige....

Idag så skal vi ta armhevinger mot kjøkkenbenken eller spise bordet.. Gå så langt fra som du klarer å fullføre armhevingene med.. 10*3 :)

milena sa for siden:

Jeg er med!

mrs kishty sa for siden:

huff fantasien er så dårlig... hva skal vi gjøre idag mon tro... hehe nå vet jeg det... strekke armene over hodet 30 ganger slik som man gjør med ungene når man sier hvor store er du? sååååååå stor hehe... gjorde det når jentungen var liten og hadde gangsperr i flere dager etterpå... :D

Kikkin sa for siden:

Legger ut en utfordring nå jeg...selv om det er ettermiddag.

Ta så mange situps ("uten hofterull") du klarer!

milena sa for siden:

Åh guri, jeg er så dårlig på situps, men skal gi alt jeg har. Hva er "hofterull"? Og kan jeg få lov til å huke bena mine under noe, eller må jeg klare meg selv:rolleyes:?

Carisma sa for siden:

Uff, nei, sit ups er ikke bra for rygg eller mage. :o

Kikkin sa for siden:

Hofterull er der du trekker deg helt opp. Uten hofterull vil si at du bruker kun magen...da kommer du ikke så mye opp fra gulvet...

milena sa for siden:

Ok, da foreslår jeg:

tre sett med 10 can-can spark (sånne når damer står på rad og holder sammen og sparker høyt med bena) med hvert bein. Og så kan det jo bli gøy hvis man har publikum og lager litt show;).

milena sa for siden:

Her har det vært rolig :rolleyes: en stund...

Ny utfordring:
tre sett gange ti med knebøy, enten vanlig, eller for mer støtte, lent inntil en vegg!

medas sa for siden:

Hei! Synes dette var en kjempegod idè, men ser ut som ingen er her inne lenger? Hva med å prøve å få i gang tråden igjen?

I så fall kommer jeg med dagens utfordring:

Skyggeboks, 30 slag med hver arm. Anenhver arm og husk å få med hoftene på hvert slag. Super trening! :boxing:

milena sa for siden:

Jeg er med!!! Hva med å øke til tre serier av denne. Tror nok vi klarer det, ikke sant!!!

medas sa for siden:

Så absolutt! Vil helst ha med beina og alt på en gang jeg, men det skal jo være små utfordringer. Ta beina neste gang . :D Så gøy at du er med!

medas sa for siden:

Håper flere slenger seg med! Gårsdagens lille trening ble ihvertfall gjort og jeg kommer med en ny utfordring!

Dagens utfordring : Spark opp med knærne til ca livhøyde, gjerne mot en pute eller om noen holder hendene frem så du får litt motstand, alt du klarer i 30 sekunder :)

milena sa for siden:

Høres bra ut!

MyJuly sa for siden:

Slenger meg med her jeg :) Gjorde gårsdagens, så da får jeg kaste meg ut dagens også :visemuskl
Supert tiltak!!!

medas sa for siden:

Så bra. :heia:Dagens var hard synes jeg, hehe. Formen er ikke den sammsom da jeg trente kicboksing, nei, Da gjorde vi dette igjen og igjen.

MyJuly sa for siden:

Kickboksing ja, da har du sikkert flere gode øvelser på lager! :)
Dagens er også utført så da venter jeg i spenning på hva som dukker opp i morgen! Føler jeg ikke tok ut maks i dag, men kjente det (skal ikke så mye til kanskje...) :rolleyes: Men men...

bærrgen sa for siden:

Føler meg litt blånd nå, for jeg skjønte ikke helt øvelsen... sparke opp knærne?

medas sa for siden:

Med beina i 90 graders vinkel. Blir ikke det riktig da? Altså knærne ut, leggene ned, om du skjønner. :D Er visst ikke så flink i å forklare.

Noen andre som vil ta dagens utfordring, eller så slenger jeg gjerne inn en i dag og jeg altså. Titter innom om en times tid og ser om det er kommet noe :D

bærrgen sa for siden:

Da skjønner jeg, tar den nå jeg :D

medas sa for siden:

Så bra! :D

Var ute så lenge i går at jeg glemte hele utfordringen. Kommer med en igjen jeg!

Dagens utfordring : Utfall m. hopp i mellom. 10 x 30 på hver bein :)

milena sa for siden:

10x30 blir jo 300 hundre på hvert bein:eek:. Hvis det er sånn øvelse hvor du tar et langt skritt foran med ett bein og bøyer det bakre benet mot gulvet kommer ikke jeg til å komme meg ut av senga i morgen...

Jeg tar 3 serier a 10 på hvert bein jeg:rolleyes:.

medas sa for siden:

:lol: Ja, jeg tenkte jo egentlig bare 30 på hvert bein. Det er det som er utfall ja!

milena sa for siden:

Godt å høre, begynte å lure om jeg hadde med Terminator å gjøre...:D

MyJuly sa for siden:

Oi oi, her henger jeg etter... Får gjøre utfall i dag jeg :o
Og siden jeg er her først i dag (på noen dager ;)) så får jeg prøve meg på en øvelse og da!
En styrkeøvelse jeg var veldig glad i er som følgende:
Ligg på ryggen med bøyde bein, føttene så langt inn til rompa som mulig, løft opp rumpa med bena og hold litt så høyt opp som du kommer før du går rolig ned igjen. Armene skal ligge strakt langs siden, og skuldrene skal være i gulvet hele tiden. Håper forklaringen var forståelig!
Skal vi si 3x10!

medas sa for siden:

Yesda! Gjort den øvelsen utallige ganger selv. Slenger meg med jeg :D

medas sa for siden:

Kom igjen folkens! Selvom det er sent, så kommer jeg med en utfordring ettersom ingen har kommet med en i dag :)

Dagens utfordring : 30 vanlige sit ups. 30 ved å ligge på ryggen og ha strake samlede ben opp og ned, nesten ned til gulvet. Og kan avslutte med 20-30 sek. i planke :)

milena sa for siden:

Jeg er helt i spinn denne uka. Så, jeg kommer nok til å skulke unna en del. Men kommer sterkt tilbake!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.